تروریزم با کمک مالی امریکا رشد کرده است

رئیس جمهور پیشین کشور در واکنش تند و جدی در برابر گفته های رئیس جمهور امریکا، گفته است که «تروریزم» در افغانستان با کمک مالی و سیاست مبهم واشنگتن رشد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامد کرزی امروز (۱۲سرطان) در برابر گفته های اخیر دونالد ترامپ که ابراز کرده بود، «افغانستان لابراتوار تروریزم» است، واکنش نشان داد.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور پیشین آمده است که «افغانستان قربانی اصلی تروریزم است. تروریزمی که پیوسته با کمک مالی و سیاست های مبهم ایالات متحده رشد و قوام یافته است».

کرزی با اشاره به گروه تروریستی داعش در کشور گفته است که ظهور داعش، در حضور وسیع سیاسی، نظامی و استخباراتی امریکا در افغانستان، گواه آشکار این است که سیاست واشنگتن برای مبارزه با ترویزم مبهم بوده است.

در بخش دیگری از خبرنامه آمده است «افزایش جنگ و خشونت در افغانستان راه حل معضل کشور ما نبوده، بلکه با تأکید بر امر صلح و تقویت فعالیت های صلح طلبانه و افغانی ساختن این پروسه است که میتوان به این جنگ طولانی و خانمانسوز پایان داد».

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گفته بود که ضمن تاکید بر خروج نیروهای نظامی کشورش از افغانستان، نگران است که افغانستان بعد از خروج نظامی امریکا به «دانشگاه تروریزم» تبدیل شود.

حامد کرزی در اواخر ریاست جمهوری اش با روی دست گرفتن سیاست های ضد امریکایی به یک چهره خبرساز تبدیل شده بود و حالا نیز بر این گفته ها تاکید می کند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *