تخریب یک پایه برق و یک باب مکتب در عملیات کندز

در اثر حملات هوایی نیروهای امنیتی در مربوطات شهر کندز، یک پایه برق و یک مکتب تخریب گردیده است.

باشنده‌گان شهر کندز مدعی‌اند که در اثر ضربات هوایی نظامیان چند منزل مسکونی، یک باب مکتب و یک پایه برق در مربوطات شهر کندز تخریب شده است.

مقامات محلی کندز می‌گویند، در اثر درگیری‌ها و حملات هوایی نیروهای امنیتی در مربوطات شهر کندز یک پایه برق که از آن انرژی برق شهر کابل تأمین می‌گردید؛ تخریب گردیده و بر یک مکتب نیز خساراتی وارد گردیده است.

انجنیر حمیدالله رئیس برق کندز در صحبت با خبرگزاری خاورمیانه گفت، بامداد امروز (۲۴سرطان) در اثر عملیات در قریه «اورته‌بلا» شهر کندز، یک پایه برق وارداتی خساره‌مند گردیده و یک بخش عمده خدمات برق‌رسانی به مرکز کشور قطع شده است.

رئیس برق کندز می‌گوید، در نتیجه خساره‌مند شدن این پایه پرق، حدود پنجاه درصد برق مرکز کشور هم‌اکنون قطع شده و بنابر ادامه داشتن عملیات در ساحه؛ آنان قادر به ترمیم دوباره آن نخواهند بود.

با آنکه گفته می‌شود این پایه برق در اثر ضربات هوایی نیروهای امنیتی تخریب گردیده؛ اما رئیس برق کندز در این مورد گفت، تا کنون مشخص نگردیده که این پایه برق از سوی کدام طرف درگیر جنگ تخریب شده است.

در عین حال رستم احمدی رئیس معارف کندز به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، در نتیجه ضربات هوایی نیروهای امنیتی بخشی از الحاقیه مکتب ذکور خواجه مشهد در مربوطات شهر کندز تخریب گردیده است.

به گفته وی، در این رویداد که صبح وقت پیش از آمدن شاگردان این مکتب رخ داد، به شاگردان آسیب نرسیده؛ اما شماری از منازل مسکونی در این محل خساره‌مند شده و چند کودک جراحت برداشته‌اند.

منابع محلی می‌گویند، در این حمله هوایی دست‌کم چهار تن بشمول ملازم مکتب خواجه مشهد جراحت برداشته است.

از سویی هم مقام‌های امنیتی از موضوع تخریب شدن پایه برق اظهار بی‌خبری کرده و می‌گویند در مورد تخریب شدن این مکتب بررسی‌ها آغاز شده است.

محفوظ الله اکبری، سخنگوی زون ۸۰۸ سپین زر در شمال‌شرق به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در زمینه اینکه مشخص شود مکتب خواجه مشهد در اثر ضربات نظامیان تخریب شده و یا پرتاب موشک مخالفان مسلح دولت، بررسی‌ها آغاز شده است.

اما وی بر ادامه داشتن عملیات مشترک نظامیان افغان به حمایت نیروهای هوایی در بخش‌هایی از کندز تاکید کرد.

تا هنوز در مورد چگونگی هدف قرار گرفتن مکتب خواجه مشهد در ساحه مسکونی، مقام‌های محلی کندز معلومات ارایه نکرده‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *