تاکید وزیر خارجه بر آمدن تمام طالبان در پای میز مذاکره

12642763_905772946206972_2525932237710283424_nصلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان از تمامی اعضای گروه‌های طالبان خواسته است تا به پای میز مذاکره بیایند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر خارجه کشورمان در دیدار با همتای چینی خود در «بجینگ» گفته است ما می‌دانیم که مشکل افغانستان تنها از راه صلح و مذاکره می‌تواند حل شود و هیچ راه نظامی برای حل این مشکل وجود ندارد.

صلاح الدین ربانی روز گذشته در راس یک هیات به دعوت وزیر امور خارجه چین وارد بجینگ شده است.

وزیر خارجه کشورمان گفته است که احتمال موفقیت گروه هماهنگی چهارجانبه نسبت به تلاش‌های گذشته در زمینه صلح در افغانستان بیشتر است، زیرا در این روند هر دو کشور چین و امریکا دخیل هستند.

همچنین «وانگ ئی» وزیر خارجه چین تاکید کرده است از روند بازسازی افغانستان حمایت می‌کند و به کمک در بخش‌های اعمار ساختمان‌های رهایشی، آموزش کارمندان و بهبود وضعیت معیشتی مردم اولویت قایل است، وی اظهار داشت: ما علاقمند هستیم در زمینه طراحی زیربناها و برنامه‌های توسعه‌ای افغانستان را برای آینده کمک کنیم.

وی گفت: چین و افغانستان موافقت کرده‌اند که همکاری‌ها در زمینه مبارزه علیه تروریسم را افزایش دهند و کشورش با استقبال از علاقمندی افغانستان برای پیوستن به پروژه کمربند اقتصادی جاده ابریشم، به زودی در این زمینه توافقنامه‌ای را با افغانستان امضا خواهد کرد.

وزیر خارجه چین می‌گوید که کشورش نقش میانجی را در روند صلح افغانستان ایفا می‌کند و از پاکستان نیز خواست تا در روند صلح افغانستان نقش داشته باشد و چین همچنان به عنوان حامی، میانجی و تسهیل‌کننده گفتگوها صلح افغانستان نقش بازی خواهد کرد.

به گفته ی وزیر خارجه چین، پاکستان نقش بی‌نظیری در این مذاکرات صلح دارد و امریکا نیز یکی از کشورهای مهم ذیعلاقه در منطقه است.

Author

About Author