تاکید جمعیت اسلامی بر نظام پارلمانی در افغانستان

حزب جمعیت اسلامی ضمن گسترش و افزایش تعداد اعضای شورای رهبری؛ یک بار دیگر بر نظام پارلمانی در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جمعیت اسلامی شورای رهبری‌اش را از ۹ تن به ۶۴ تن افزایش داد که اعضای رهبری جدید آن، از سراسر کشور هستند.

صلاح‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی امروز (۲جوزا) در مراسم توسعه شورای رهبری این حزب اظهار داشت که جمعیت اسلامی برای تمام کارکردهایش؛ برنامه و دیدگاه روشن دارد.

وی اظهار داشت که جمعیت اسلامی به عنوان نماینده اعتدال‌گرایی، هر گونه افراط‌گرایی را محکوم کرده و با هرگونه خشونت‌طلبی مبارزه می‌کند.

ربانی افزود که این حزب همان‌طور که نماینده اعتدال‌گرایی است، در رویکرد سیاسی نیز خط میانه‌روی را برای یک افغانستان مردم‌سالار ترسیم کرده است.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد که برای جلوگیری از استبداد سیاسی؛ جمعیت اسلامی خواهان نظام پارلمانی که قدرت آن به شکل حقوقی توزیع می‌شود؛ می‌باشد.

وی مشارکت سیاسی در دولت را حق همه شهروندان دانسته و تصریح کرد که انحصارگرایی به زیان مردم بوده و با استناد به این ضرورت ملی، از دید جمعیت، بهترین نظام برای افغانستان، نظام پارلمانی است.

به باور ربانی، منافع ملی افغانستان در شرایط کنونی؛ تحکیم وحدت ملی، پاسدرای از استقلال کشور و دست‌یابی به رفاه و توسعه از اهداف عمده جمعیت اسلامی است.

بر اساس گفته‌های وی، بدون مشارکت ملی، تحقق منافع ملی ممکن نیست، و در کنار تعامل با دولت؛ طرفدار ایجاد همکاری با احزاب نیز هستند.

رهبر حزب جمعیت اسلامی با بیان اینکه کثرت‌گرایی سیاسی را برای دولت ضروری می‌داند تاکید کرد که این هدف‌شان را در داخل حزب نیز رسمیت داده‌اند.

ربانی از افزایش شمار اعضای شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی و شمولیت اعضا از سراسر افغانستان را تحقق هدف‌ کثرت‌گرایی در حزب دانست.

گفتنی است که تمام اعضای ۶۴نفره شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی به شمول عطامحمد نور، محمد اسماعیل، یونس قانونی، بسم‌الله محمدی، احمدضیا مسعود و شماری از رهبران جهادی دیگر مراسم تحلیف نیز برگزار کردند.

رهبری حزب جمعیت اسلامی می‌گوید که هدف از بازسازی حزب این است که قدرت سیاسی را بیشتر از پیش تقویت کنند و با قدرت بیشتر در انتخابات آینده اشتراک کنند.

 

Author

About Author

1 thought on “تاکید جمعیت اسلامی بر نظام پارلمانی در افغانستان

  1. حزب بازیها را کنار بگذاریم! هروقت که افغانها دلشان به یکدیگر سوخت آن وقت امید است که از دود دل سوخته مردم ابر وسایه تشکیل شده ، همه دست بدست همدیگر بدهند ودولت وملتشان را نام گذاری کنند میزیبد . حالا شما میگویید جمعیت یکی میگوید جنبش یکی میگوید. ….. آن وقت پس همان آش است وکاسه پس همه الاف حزب بازی میشوید وقتی به سایت احزاب سیاسی میروید به یک کشور ۳۰ملیونی نفوس ۸۲حزب تشکیل شده حالا سنجش کنید که تقسیم چطور است ؟پس فعلا مردم نیاز به باز سازی مکاتب وآبادانی ودر را ه پیشرفت علم دارند نه احزاب ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *