بیجا شدن شماری از خانواده های بدخشان در اثر برفکوچ

خطر سرازیر شدن برفکوچ، شمار زیادی از باشندگان بدخشان را تهدید می کند و همچنان چندین خانواده در ولسوالی های اشکاشم، شغنان و ارغستان از خانه های شان بیجا شده اند.

فرحناز پامیری، عضو شورای ولایتی بدخشان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت که خطر سرازیر شدن برفکوچ در ولسوالی های دروازها، راغستان، واخان، شغنان و اشکاشم وجود دارد و بیش از ۲۰ خانواده در ولسوالی های اشکاشم و شغنان خانه های شان را ترک کرده اند.

طبق گفته های وی، بارش سنگین برف در روزهای اخیر سبب مسدود شدن راه مواصلاتی ولسوالی های این ولایت شده و باشندگان آن با مشکل زیاد مواجه شده اند.

بانو پامیری افزود؛ طی برف باری های اخیر، شمار زیادی از مسافران که اطفال و زنان نیز در بین آنها موجود است؛ بیش از ۱۰ روز است که در شهر فیض آباد و ولسوالی اشکاشم گیرمانده اند.

نگینه یکی از باشندگان ولسوالی اشکاشم می گوید «یک هفته است که در فیض آباد گیر مانده ایم و بخاطر برفباری، هیچ موتری به سمت ولسوالی حرکت نمی کند.»

به گفته وی، اگر توجه جدی به وضعیت مردم نشود، احتمال فاجعه انسانی دور از انتظار نخواهد بود.

این در حالی است که در هفته گذشته در اثر سرازیر شدن برفکوچ در قریه زرنداب ولسوالی راغستان، ۸ تن کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند که گفته می شود کنترول این ولسوالی در دست طالبان مسلح می باشد.

ولایت بدخشان از ولایت های کوهستانی کشور به شمار می رود که در فصل زمستان شاهد بارش سنگین برف است، طوری که سرازیر شدن برفکوچ همه ساله از باشندگان آن ولایت تلفات میگیرد.

در همین حال طی روزهای اخیر چندین ولایت کشور شاهد برف باری های سنگین بوده که راه های مواصلاتی این ولایت ها مسدود شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *