بندر تجارتی آقینه پس از ۲۰ روز مسدود دوباره باز شد

پس از ورود جنرال عبدالرشید دوستم به کشور تمامی ادارات دولتی و غیر دولتی در در ولایت های شمال کشور به شمول فاریاب جوزجان دوباره فعال گردید.

احسان الله قوانچ ریس شورای جنبش جوانان ولایت فاریاب، میگوید به امر جنرال دوستم تمامی ادارات دولتی و غیر دولتی و بندر آقینه چندی پیش از سوی معترضین بسته شد بود دوباره فعال گردید.

این در حالی است قوانچ از این پس معترضان فاریابی به خواست جنرال دوستم خیمه های تجصن شان را جمع کرده و دیگر و به اعتراضات شان پایان می دهد.

از سوی هم تاجران و کسبه کاران فاریابی از باز شدن بندر تجارتی آقینه اظهار خوشحالی کرده میگویند پس از مسدود شدن بندر تجارتی آقینه از سوی معترضین فی کیلو گاز از ۴۰ افغانی به ۶۵ افغانی فی کیلو نفت از ۴۲ افغانی به ۶۰ افغانی افزایش یافته بود.

این در حالیست که هواداران حزب جنبش ملی بعداز دستگیری نظام الدین قیصاری ۲۰ روز پی هم به جاده ها ریخته خواهان برگشت جنرال دوستم و رهایی نظام الدین قیصاری شدند.

حکومت به یکی از خواست های معترضان حزب جنبش ملی لبیک گفت و جنرال دوستم را دوباره به وطن باز گرداند. جنرال دوستم حین ورود به کشور از هواخواهانش خواست که تمامی ادارات و بنادر تجارتی را باز کنند.

این در حالی است که قبل از این معترضان سمت شمال کشور اعلام کرده بودند تا زمانیکه قیصاری آزاد نشده به اعتراضات شان ادامه می دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *