ارگ خواستار تعیین تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شد

ارگ با نشر خبرنامه ای گفته است که رییس غنی از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است تا تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در خبرنامه ارگ آمده است که رییس جمهور غنی در دیدار با اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، سر منشی سازمان ملل متحد و نماینده اتحادیه اروپا و کشوری های که پروسه انتخابات کشور را حمایت می کند، از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است که تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کنند.

در خبرنامه آمده است در نشست روز گذشته(۳۱ سرطان) که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود رییس جمهور از کمیسیون انتخابات خواست از روند ثبت نام رای دهندگان به مردم اطمنان دهد و زمینه را برای نظارت احزاب سیاسی، جامعه مدنی و نهاد های ناظر از روند انتخابات پارلمانی فراهم کند.

خبرنامه می افزاید؛ رییس جمهور تاکید کرده هر کسی که در روند انتخابات مداخله کند جرم پنداشته می شود و همچنان حکومت برای جلوگیری از مداخله کارمندان دولتی در پروسه انتخابات راه کار جدی را روی دست گرفته است.

در این دیدار اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات نیز در مورد آمادگی های شان برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شورا های ولسوالی ها معلومات داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *