بزرگترین راهپیمایی تاریخ/ همایشی به نام اربعین

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2014-12-13 05:25:36Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

هرساله زمین کربلا ۴۰ روز بعد از شهادت امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا (یعنی اربعین)، شاهد بزرگترین راهپیمایی تاریخ است.

در این روز، مردم مسلمان و عاشقان امام حسین (ع) از سراسر جهان خود را به کربلا می رسانند تا یکی از بزرگترین راهپیمایی های خودجوش و تاریخی را رقم بزنند.

نکته جالب توجه در مورد این راهپیمایی تاریخی این است که بخش عمده ای از مردم مسافت طولانی را با پای پیاده طی می کنند تا به کربلا رسیده و در روز اربعین حسینی با هم یکجا شده و تصاویر زیبایی را به نمایش گذاشته و ثبت تاریخ می کنند.

در این راهپیمایی که از اوایل ماه صفر از سراسر جهان شروع می شود، زائرین از ابتدای ورود به خاک عراق، با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می کنند.

شور و شعور حسینی در این راهپیمایی زمانی به وضوح دیده می شود که معلولین، مردان و زنان کهن سال با شور به سمت کربلا در حرکت هستند تا یک راهپیمایی تاریخی و بزرگترین راهپیمایی خودجوش را با مدیریت عالی امنیتی و مردمی راه اندازی کنند.

اربعین حسینی چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع) که با بیستم ماه صفر مصادف است.

مشهور است که اسیران کربلا روز ۲۰ صفر سال ۶۱ق در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین (ع) به کربلا آمده‌اند.

همچنین در این روز جابر بن عبدالله انصاری یکی از صحابه حضرت پیامبر (ص) با پای پیاده به زیارت قبر امام حسین (ع) آمده است.

حالا نیز بعد از گذشت سالهای زیاد، پیاده روی و مراسم اربعین به یکی از مهم ‌ترین و گسترده ‌ترین مراسم عزاداری شیعیان جهان، تبدیل شده و در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است.

به همین منظور، امروز (۸عقرب) که مصادف است با اربعین حسینی (ع) بیش از ۲۰ میلیون تن از سراسر جهان از جمله، افغانستان، نایجریا، ایران، پاکستان، تاجیکستان، اندونزیا و شمار دیگری از کشورها زائر کربلا شده و نشان می دهند که مدیریت مراسم مذهبی می تواند با حضور میلیونی نیز تامین شود، برخلاف آنچه در مراسم حج با آنهمه مصارف هنگفت.

نباید فراموش کرد که مراسم حج با مصارف هنگفت و در کشوری که از امنیت کافی برخوردار است با مشکلات عمده ای به مانند حادثه منی روبرو شده و جان شماری از حجاج را می گیرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *