هشتمین جلسه شورای وزیران به ریاست دکترعبدالله برگزار شد

جلسه نوبتی شورای وزیران امروز دوشنبه (۲۷ دلو) به ریاست دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت افغانستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس اجراییه می گوید که ارزش های جهاد جاویدانی است و و مورد هیچ دستبردی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: فکر زدودن جهاد و ارزش های جهادی به هیچ صورت مطرح نیست و این ادعا نیز نادرست است که اگر من وزیر بودم جهاد و ارزش های جهادی حفظ است و اگر نبودم نیست، پیام حکومت وحدت ملی حکومت به همه ای مردم افغانستان پیام وحدت و همبستگی است.

در ادامه جلسه شورای وزیران، رییس اجراییه از وزارت امور خارجه و مهاجرین خواست که هرچه عاجل هیئتی مشترکی را برای رسیدگی به خواست مهاجرین افغان به کشور پاکستان اعزام نمایند.

همچنین در این نشست مقامات وزارت امورداخله و دفاع ملی در باره وضعیت امنیتی کشور صحبت کردند.

نورالحق علومی وزیر امورداخله گفت که در برخی از ولایت های کشور تهدیدهای امنیتی در سطح بالایی قرارداشت اما در حال حاضر در اکثریت از ولایت ها وضعیت امنیتی قناعت بخش است و تهدیدهای امنیتی در هفته اخیر با تلاش و همکاری مشترک نیروهای امینتی، حملات دشمن در اکثر مناطق نا امن دفع گردیده و پولیس ملی در پی استقرار نظم و تطبیق قانون است.

همچنین در بخش دیگر جلسه، عثمانی رئیس کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری، از کارکردهای وزارت مالیه٬ تجارت٬ شرکت برشنا٬ اداره مبارزه علیه فساد اداری٬ اداره لوی سارنوالی و نهادهای بین المللی کمک کننده مقیم افغانستان به شورای وزیران گزارش داد.

ریس اجراییه، برای حل مشکلات و رسیدگی به پیشنهادات اداره مبارزه علیه فساد اداری دستور داد تا وزارت های مالیه٬ تجارت،  عدلیه در مورد جوازنامه ها تلاش به خرچ دهند و در یک جلسه مشترک میان وزارت مالیه٬ اقتصاد٬ تجارت و اداره آیسا به این موضوع پرداخته شود.

همچنین مقامات در وزارت تحصیلات عالی می گویند که تاکنون ۱۳۳ هزار تن از دانشجویان امتحان کانکور برای راهیابی به دانشگاه ها سپری کرده اند و متباقی در هفته های آینده این روند را تکمیل خواهد کرد.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفت این وزارت تلاش می کند نتایج کانکور امسال را تا اواسط ماه حوت سال جاری و قبل از آغاز سال درسی اعلام نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *