برای مبارزه با داعش باید به سوریه و عراق رفت، نباید به ائتلاف بین المللی دل بست

سید حسن نصرالله در واکنش به درخواست برخی‌ها برای عقب‌نشینی حزب الله از سوریه گفته است که برای مبارزه با داعش باید با به سوریه و عراق رفت و نباید به ائتلاف‌های بین‌المللی در مبارزه با گروه تروریستی داعش دل بست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دبیرکل حزب الله در سخنانی به مناسبت گرامیداشت فرماندهان شهید مقاومت اسلامی اعلام کرد که همیشه به شهدای مقاومت به عنوان یک الگو و اسوه نیاز است و باید زهد و تقوا را از آنها آموخت.

سید حسن نصرالله در سخنرانی دوشنبه شب خود، اقدام داعش در سر بریدن ۲۱ کارگر مهاجر مصری در لیبی را محکوم کرد و گفت: این جنایت وحشیانه داعش را به شدت محکوم می کنیم و هیچ عقل و منطق و دینی آن را نمی‌پذیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه ذکر و یاد شهدا و فرماندهان شهید از جمله سید عباس موسوی و عماد مغنیه را گرامی داشت و تاکید کرد: ما همیشه به شهدای مقاومت به عنوان یک الگو و اسوه نیاز داریم و باید زهد و تقوا را آنها بیاموزیم.

وی در ادامه به مسایل امنیتی لبنان اشاره کرد و گفت: ما همگی باید از ارتش و نیروهای امنیتی و دولت برای کنترل اوضاع امنیتی کشورمان حمایت کنیم.

دبیرکل حزب الله با اشاره جنایات تروریسم گفت: فاسدان و جنایتکارانی در منطقه وجود دارند که باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شوندو حزب الله از مقابله با تروریسم و تدوین یک راهبرد ملی برای مبارزه با تروریسم دفاع می کند و باید دولت و پارلمان لبنان پیشنهادهای مختلف را در این زمینه بررسی کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به اوضاع بحرین و مواضع مسالمت آمیز حزب الله در قبال قیام مردمی بحرین و حمایت از آن گفت: کسانی که در سوریه دخالت سیاسی و نظامی می کنند حق ندارند از مواضع مسالمت آمیز حزب الله در بحرین انتقاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت بحرین در قبال مذاکرات و گفتگوها با مخالفان کر و کور است و نمی خواهد سخن حق بشوند.

نصرالله در ادامه سخنرانی به گفت‌وگوهای حزب الله و جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری پرداخت و تاکید کرد: گفت‌و‌گو با جبهه المستقبل را ادامه خواهیم داد که به برخی نقاط مثبت رسیده است و ما هم آن پیش‌بینی می کردیم و امیدواریم به سرانجام مثبتی نیز ختم شود.

دبیرکل حزب الله گفت: ما در لبنان با دو منطق مواجه هستیم که یکی از آنها می‌گوید که لبنان از تحولات منطقه دور باشد و بی توجه به آنچه که در منطقه می گذرد بی توجه باشد، این کلامی خوب است اما غیر واقعی است.نمی توانیم بگوئیم که لبنان تاثیری از تحولات منطقه نمی‌گیرد و نمی توانیم بگوئیم ما تاثیرات منطقه‌ای را نمی‌ خواهیم برعکس امروز لبنان از تحولات منطقه بیش از زمان گذشته تاثیر می‌پذیرد.

نصرالله گفت: سرنوشت سوریه لبنان عراق و اردن و دیگر کشورها در منطقه ساخته می‌شود کسی که از این منطقه غایب باشد به دیگران می‌گوید که سرنوشت ما را بسازید.

دبیرکل حزب الله در ادامه با تاکید بر نقش دستگاه‎های اطلاعاتی اسرائیلی- امریکایی- انگلیسی در شکل‌گیری داعش افزود: امروز شنیدم که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش برای مکه امیر انتخاب کرده است بنابراین هدف داعش مکه است نه بیت المقدس.

وی در ادامه سخنرانی خود همچنین به موضوع داخلی ریاست جمهوری لبنان اشاره کرد و گفت: از گروه های سیاسی این کشور می خواهیم تا هر چه سریعتر رئیس جمهور جدید لبنان را انتخاب کنند.

دبیرکل حزب الله ضمن تاکید بر روابط حسنه حزب الله و جریان آزاد ملی لبنان به ریاست میشل عون یکی از گزینه های تصدی سمت ریاست جمهوری لبنان گفت: بیش از پیش اهمیت تفاهم میان حزب الله و جریان آزاد ملی لبنان بیشتر می‌شود و ما خواهان تقویت این روابط هستیم.

سید حسن نصرالله در واکنش به درخواست برخی‌ها برای عقب‌نشینی حزب الله از سوریه گفت: برای مبارزه با داعش باید با یکدیگر هم به سوریه برویم و هم به عراق.

وی در پایان سخنرانی امشب خود همچنین بر هماهنگی ارتش لبنان و سوریه برای مقابله با تروریسم در منطقه عرسال تاکید کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *