برنامه های کلیدی وزارت داخله افغانسان اعلام شد

نورالحق علومی وزیر امور داخله افغانستان، یازده مورد از برنامه های کلیدی را برای پیشبرد امور کاری خود در وزارت امور داخله کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر داخله روز دوشنبه (۲۰ دلو) در یک نشست با سفرا و معاونین سفرای کشور های امریکا، اروپا و برخی از کشورهای منطقه در کابل و مسئولین پولیس وزارت امور داخله کشور، دیدگاه های خود را در مورد اوضاع امنیتی افغانستان با آنها شریک ساخت.

آقای علومی تنفیذ قانون، مبارزه با فساد، اصلاح ساختار های تشکیلاتی پولیس، به کارگیری افراد شایسته، رعایت مکافات و مجازات، مبارزه با تروریسم، جلب همکاری مردم، حمایت جامعه جهانی، تجهیز و آموزش پولیس، تامین مشارکت زنان و رعایت حقوق بشر را از اولویت های کاری خویش در وزارت امور داخله عنوان کرد.

علومی، ضمن سپاسگزاری از کمک های جامعه جهانی برای پولیس ملی افغانستان در سیزده سال گذشته، خواهان همکاری جامعه جهانی درعملی شدن برنامه های جدید در وزارت امور داخله کشور شد.

وزیر امور داخله گفت که با آغاز به کارش در این وزارت، بررسی های لازم را به هدف بهبود وضعیت امنیتی و وضعیت پولیس آغاز کرده است.

وی افزود: تطبیق اولویت های کاری با همکاری و مشوره مردم و جامعه جهانی، باعث خواهد شد تا پولیس ملی افغانستان به عنوان یک نیروی توانمند، مسلکی و بی طرف عرض اندام کند و به ماموریت های خود به گونه درست و مسوولانه رسیدگی نماید.

نورالحق علومی، با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان گفت: پولیس ملی با همکاری سایر نیروهای امنیتی آمادگی آن را دارد تا هر گونه فعالیت های تروریستی را به شدت سرکوب و اجازه ندهد که افغانستان بار دیگر مرکز تروریستان بین المللی شود و از این ناحیه کشور های منطقه مورد تهدید قرار گیرند.

وزیر امور داخله در این راستا، خواهان همکاری جدی و صادقانه جامعه جهانی به ویژه کشور های همسایه افغانستان شد وتاکید کرد که تروریسم یک پدیده جهانی است و نابودی آن ایجاب همکاری های مشترک جهانی را می طلبد.

با این حال سفرای کشور های امریکا، اروپا و برخی از سفرای کشور های منطقه در کابل، حمایت کشور های شان را از نیروهای پولیس ملی در تمام زمینه ها و همچنان اولویت های کاری وزیر امور داخله اعلام کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *