سوء استفاده داعش از کودکان گدا

عضو کمیساریای حقوق بشر با بیان این که تکدی گری کودکان در عراق در حال حاضر به نوعی ابزار برای سوء استفاده داعش تبدیل شده، اعلام کرد : گروه تروریستی داعش از ۷۷ کودک بی بضاعت و متکدی عراقی برای عملیات های انتحاری خود استفاده کرد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “مسرور اسود” عضو کمیساریای حقوقی تاکید کرد: به دلیل هجوم های تروریستی و تنش های موجود در عراق روز به روز به تعداد یتیمان افزوده می شود، به همین دلیل کودکان بازمانده از قربانیان که اغلب در خیابان ها زندگی می کنند، به یک فرصت خوب برای داعش تبدیل شده اند.

وی میگوید: حدود ۳۷ درصد کودکان عراقی یتیم به دلیل عدم حمایت آموزشی ترک تحصیل کرده و راه خیابان ها و تکدی گری را در پیش گرفته اند.

اسود، خواهان تدوین قوانینی شد که از این کودکان در برابر داعش و سوء استفاده های آنان حمایت کند.

از سوی دیگر کمیته حقوق کودک وابسته به سازمان ملل نیز در هفته جاری خاطر نشان کرد: تروریست های داعش، کودکان را به طور زنده آتش زده و یا اعدام می کنند.

کمیته مذکور تصریح نمود: تروریست ها از نوجوانان کمتر از ۱۸ سال برای عملیات انتحاری و یا سپر انسانی در برابر هجوم های نیروهای ائتلاف سوء استفاده می کنند.

وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد: داعش کودکان انتحاری را با قیمت ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دالر به فروش می رساند.

علاوه بر آن مطالعات سازمان های بین المللی نشان می دهد که گروه تروریستی با هجوم به مدارس، معلمان را کشته و به دانش آموزان تعرض می نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *