شماری از رهبران اصلی طالبان در امارات بازداشت شدند

n00061148-bپایگاه خبری امارات ۷۱، امروز سه شنبه (۲۸ میزان) از دستگیری تعدادی از رهبران اصلی گروهک طالبان در امیرنشین دبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این پایگاه خبری می افزاید، عبدالرحمن زاهد مدیر بانک افغانستان و معاون وزیر خارجه گروه طالبان در زمان سیطره بر این کشور یکی از این افراد است که ماه گذشته هنگام ورود به فرودگاه دبی دستگیر و روانه زندان شد.

این پایگاه خبری اعلام کرد: عبدالرحمن زاهد و چند تن دیگر از سرکرده های این گروه که نامشان ذکر نشده است پس از دستگیری توسط نیروهای امنیتی امارات به محل نامعلومی منتقل شده اند.

زاهد مسوول هماهنگی این گروهک با دفتر طالبان در قطر بود و مسوولیت هماهنگی بین رهبران سیاسی این گروه و اعضایش در پاکستان را نیز برعهده داشته است.

در این خبر آمده است: زاهد ارتباطات گسترده ای در سطح محلی و بین المللی از جمله با شخصیت های مهمی در امارات داشته اما دولت امارات به گروه طالبان اعلام کرده که وی بدون مجوز از دولت، نشست هایش را برگزار می کرده است.

این پایگاه خبری به نقل از برخی افراد آگاه از همکاری امارات و پاکستان در دستگیری عبدالرحمن زاهد خبر داد.

دولت های امارات، پاکستان و عربستان سعودی سه کشوری هستند که در نیمه دهه ۹۰ حکومت طالبان در افعانستان را به رسمیت شناختند و به غیر از این سه کشور، هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخت.

Author

About Author