یکی از رهبران حماس توسط اسرائیل بازداشت شد

81806167-70244398نیروهای رژیم اسرائیل یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در کرانه باختری را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نظامیان اشغالگر بامداد سه شنبه با یورش به خانه شیخ «حسن یوسف» در شهرک «بیتونیا» در غرب رام الله، وی را بازداشت کردند.

اویس پسر وی در این باره گفت، دست کم پنج موتر گشتی نظامی وابسته به نیروهای اشغالگر با محاصره منزل مان، پدرم را در عملیاتی که دهها نظامی اسرائیلی شرکت داشتند، بازداشت و او را با خود بردند.

حسن یوسف ۶۱ ساله از رهبران ارشد حماس در کرانه باختری و عضو مجلس قانونگذاری فلسطین است و در ماه جون گذشته با گذراندن حدود یک سال در زندان های رژیم اسرائیل، آزاد شد.

وی در سال های گذشته، بیش از ۱۵ بار بازداشت شده بود.

بازداشت این رهبر حماس در حالی است که انتفاضه قدس وارد بیستمین روز خود شده و درگیری فلسطینیان با نیروهای اشغالگر در اعتراض به سیاست های خصمانه و یورش مکرر آنها به مسجد الاقصی، همچنان ادامه دارد.

منابع محلی در بیتونیا گفتند که نیروهای اشغالگر به منزل یونس صالح ابو زوید یک اسیر فلسطینی در منطقه جنوبی این شهرک نیز یورش بردند.

مقام های اشغالگر این جوان فلسطینی را متهم کرده اند که با چاقو به یک شهرک نشین اسرائیلی در منطقه «باب العامود» در قدس اشغالی در تاریخ نهم اکتبر حمله و او را زخمی کرده است.

تنش در سرزمین های اشغالی از اول اکتبر به دنبال آغاز قیام جدید فلسطینیان موسوم به انتفاضه سوم، شدت گرفته است و مقامات رژیم اسرائیل به شدت نگران اوضاع جاری سرزمین های اشغالی هستند.

ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی به حدی بوده که حتی نتانیاهو در پی این ناآرامی ها سفر روز چهارشنبه گذشته خود را به آلمان، لغو کرد.

Author

About Author