اهدای پناهندگی به ۵۰۰ تبعه افغانستان به استرالیا

استرالیا امروز یکشنبه اعلام کرد در ماه های اخیر بیش از ۵۰۰ تبعه افغان را که با کمک کردن به نظامیان استرالیایی در کشور جنگ زده افغانستان، جان خود را به خطر انداخته بودند، اسکان داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد این اتباع افغان که به طور عمده شامل مترجمان افغان و اعضای خانواده هایشان هستند، روادید پناهندگی دریافت کرده اند و بیشتر آنان از اواخر پارسال تاکنون در خاک استرالیا مسکن داده شده اند.

دولت استرالیا به علت خطرهایی که جان افراد متقاضی پناهندگی در این کشور قبل از ضرب الاجل سپتامبر ۲۰۱۳ را تهدید می کرد، تا امروز از اظهارنظر درباره برنامه خود برای اعطای پناهندگی به این افراد کرده بود.

اسکات موریسون، وزیر مهاجرت استرالیا گفت: این سیاست نشانه پایبندی استرالیا به تعهدات اخلاقی خود در قبال کسانی است که از تلاش های استرالیا در افغانستان حمایت کردند.

استرالیا سال ۲۰۱۳ با خروج حدود هزار نظامی استرالیایی از خاک افغانستان به مشارکت نظامی در این کشور پایان داد، اما هنوز حدود ۴۰۰ نظامی استرالیایی در افغانستان مستقر هستند که به نظامیان افغان آموزش و مشاوره می دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *