القاعده عامل اصلی انفجار مسجد شیعیان در شرق عربستان

به گزارش الوعی نیوز؛ جمعه این هفته دومین مسجد شیعیان در شرق عربستان در معرض عملیات انتحاری افراد تروریست قرار گرفت.

 به گزارش الوعی نیوز؛ جمعه این هفته دومین مسجد شیعیان در شرق عربستان در معرض عملیات انتحاری افراد تروریست قرار گرفت.

در این عملیات که ناموفق بود، سه جوان شیعی به شهادت رسیده و چندین تن زخمی شدند اما فرد انتحاری که لباس زنانه بر تن داشت، موفق نشد وارد مسجد شود و خود را درون مسجد منفجر کند.

 در پی وقوع این انفجار، بلافاصله تحلیل ها در این مورد آغاز شد و بیشتر رسانه های جهان مسئولیت عملیات را بر عهده گروهک تروریستی داعش انداختند.

 ساعاتی بعد هم برخی شبکه های خبری مدعی شدند که داعش رسما مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته است.

 اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا مسئول واقعی این عملیات داعش بوده و یا اینکه داعش مسئول آن معرفی شده تا افکار عمومی به مسیر منحرفی هدایت شود.

اگر با دقت شیوه انجام این دو عملیات اخیر در مسجد شیعیان در شرق عربستان را مورد بررسی قرار دهیم، پی خواهیم برد که این عملیات ها بیش از اینکه شبیه عملیات های گروهک داعش باشد، مانند عملیات های انتحاری القاعده است.

 وی در ادامه افزود: واقعیت امر این است که بعد از روی کار آمدن پادشاه جدید، رقابت میان داعش و القاعده در عربستان بیش از پیش شد. داعش با محمد بن سلمان ارتباط دارد و القاعده با محمد بن نایف. در واقع این دو شاهزاده در رقابت سیاسی خود، از داعش و القاعده هم استفاده می کنند.

 این کارشناس امنیتی همچنین گفت: در دو عملیات اخیر مسجد شیعیان، مسئول واقعی القاعده و شاهزاده نایف بوده اما با هدف تخریب وجهه داعش و محمد بن سلمان در عربستان، مسئول این عملیات داعش معرفی شد

Author

About Author