کامرون: حمایت انگلیس از پیکار جویان معارض سوریه ادامه خواهد داشت

نخست وزیر انگلیس طی یک سخنرانی در پارلمان این کشور گفته است انگلیس به حمایت از پیکارجویان معارض دولت سوریه ادامه خواهد

نخست وزیر انگلیس طی یک سخنرانی در پارلمان این کشور گفته است انگلیس به حمایت از پیکارجویان معارض دولت سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دیوید کامرون روز چهارشنبه به پارلمان گفت آموزش پیکارجویان «میانه رو» برای مبارزه با دولت بشار اسد ادامه خواهد داشت.

وی همچنین افزود: «در سوریه وضعیت بسیار بسیار وخیم است ولی باید به همراه دیگران به طرح آموزش مخالفان میانه رو ادامه دهیم و سعی کنیم مرحله انتقال را ایجاد کنیم… باید این راهبرد را تا هر زمانی که به نتیجه رسیدن آن طول بکشد، دنبال کنیم.»

همزمان با حمایت از پیکارجویان، انگلیس در ائتلاف تحت رهبری آمریکا که ظاهرا علیه مواضع داعش در عراق و سوریه حملات هوایی انجام می‌دهد نیز عضو است.

واشنگتن و آنکارا در ۱۹ فبروری توافقنامه تسلیح و تعلیم پیکارجویان «میانه‌رو» در سوریه را به امضا رساندند.

تانگو بیلگیج، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در ماه فبروری گفت آنکارا امیدوار است این همکاری آموزشی سبب تقویت پیکارجویان معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه گردد.

این در حالی است که بنا بر گزارش‌ها، حزب الله لبنان در حال از بین بردن آخرین تروریست‌های تکفیری باقی مانده در نزدیکی مرز سوریه با لبنان است.

حزب الله چهارشنبه اعلام کرد پیکارجویان جبهه النصره را در کوهستان‌های قلمون واقع در شمال دمشق، پایتخت سوریه مهار کردند.

شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله اعلام کرد نیروهای جنبش مقاومت در نزدیکی عرسال به شدت درگیر شدند، چندین منطقه را آزاد کردند، موترهای تکفیری‌ها را منهدم و «ده‌ها تن از آنان را کشتند و مجروح کردند.»

سربازان حزب الله در حال «محاصره کردن غارها و مناطقی هستند که عناصر مسلح النصره آنجا حضور دارند.»

Author

About Author