افغانستان در تلاش پیوستن به سازمان تجارت جهانی

امریکا به منظور کمک به افغانستان جهت پیوستن به سازمان تجارت جهانی طرح جدیدی به ارزش ۳۰۰ میلیون دالر ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طرح حمایت مالی امریکا به افغانستان کمک می کند تا با قانونگذاری های اقتصادی مناسب زمینه های لازم برای پیوستن این کشور به سازمان تجارت جهانی فراهم شود.

بر اساس این گزارش این طرح از اقتصاد افغانستان حمایت می کند تا با قانونگذاری های اقتصادی مناسب راه برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی باز شود.

به گفته یک مقام وزارت خارجه امریکا اگر کشورهای مثل افغانستان اصلاحات قانونگذاری برای عضویت در سازمان تجارت جهانی را عملی سازند، تولیدات ناخالص داخلی آنها در جریان ۵ سال ۲۰ درصد رشد خواهد کرد.

بر اساس این برنامه از معاملات تجاری افغانستان با کشورهای آسیای میانه و هند را حمایت خواهد شد و به دولت افغانستان کمک خواهد کرد تا درآمد خود را از طریق جمع‌آوری مالیات بر ارزش افزوده، بالا ببرد.

اخیرا کنگره امریکا کمک‌های توسعه‌ای این کشور به افغانستان را تا ۵۰ درصد کاهش داد و انجام کمک‌های بیشتر به افغانستان را به امضای موافقت‌نامه امنیتی منوط کرده‌است.

امریکا در زمانی این طرح را اعلام می‌کند که قرار است تا پایان امسال نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند و نگرانی‌های وجود دارد که کاهش کمک‌ها موجب بدتر شدن وضعیت اقتصادی در افغانستان شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *