افغانستان، بهانه ای برای درگیری لفظی مسکو و واشنگتن

نبرد در افغانستان با حضور شمار زیادی از نیروهای خارجی، ناکام بود و موفقیت چندانی در پی نداشت و ناامنی و انفجار همچنان در کشور پابرجاست.

جنگ افغانستان در کنار اینکه میدان رزمی برای کشورهای منطقه و جهان بوده تا بر اساس اهدافشان ناامنی را در همین کشور داشته باشند و از انتشار آن به سمت کشورهای خودشان جلوگیری کنند؛ حیاط خلوتی برای درگیری های لفظی قدرت های جهان نیز تبدیل شده است.

این درگیری های لفظی در حال حاضر بین دو قدرت امریکا و روسیه شده است، روسیه ای که پیش از این، شکست سنگینی در افغانستان متقبل شد و بدون هیچ دستاوردی این کشور را ترک کرد.

به تازه گی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که واشنگتن با تلاش برای معرفی مسکو به عنوان مسوول شکست های خود در افغانستان، روسیه را متهم به همکاری با طالبان مسلح می کند.

این وزارت با اشاره به سخنان جنرال جک نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی در ناتو که روسیه را متهم به همکاری با طالبان مسلح کرده، گفته است که ادعای بی اساس و غیرمسوولانه فرمانده امریکایی را سناتور جان مک کین چهره ضدروسی مورد استناد قرار داده است.

وزارت خارجه روسیه افزوده است :نیکلسون با اذعان به وضعیت بسیار نابسامان در افغانستان و به امید حل مسائل این کشور، افزایش نیروهای نظامی را تا سطح چند هزار نفر خواستار شده است.

این وزارت تاکید کرده است که تمامی این اقدام های بی ثمر برای متهم کردن روسیه مربوط به شکست ها در امور افغانستان است.

این در حالی است که امریکا نیز با همکاری و همیاری شماری از کشورهای قدرتمند اروپایی نتوانسته شعله جنگ در کشور را خاموش کند و این جنگ هر روز شعله ور تر می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *