افزایش ۳۳ میلیارد افغانی در عواید سال ۱۳۹۵

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه

وزارت مالیه می گوید که بر اساس برنامه های روی دست گرفته شده، میزان عواید جمع آوری شده دولت نسبت به مبلغ تعیین شده، ۳۳ میلیارد افغانی افزایش را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اکلیل حکیمی، وزیر مالیه در نشست خبری امروز (اول جدی) در کابل اظهار داشت که ارگان های نظارت کننده مبلغ ۱۳۲ میلیارد افغانی عواید برای سال ۱۳۹۵ تعیین کرده بودند.

وی اظهار داشت که این مبلغ در ختم سال مالی ۱۳۹۵ که روز گذشته آخرین روز آن بود، مبلغ ۱۶۵ میلیارد افغانی عواید از منابع مختلف به دست آمده که افزایش ۳۳ میلیارد افغانی را نشان می دهد.

وزیر مالیه افزود که این روند به دلیل روی دست گرفته شدن برنامه های شفاف، اصلاحات، سیستم های جدید در راه مبارزه با فساد اداری به دست آمده است.

اکلیل حکیمی تصریح کرد که برای سال جدید مالی نیز برنامه های مشخصی در غالب فرمول از طریق صندوق بازسازی افغانستان روی دست گرفته خواهد شد.

در عین حال، وی گفت که مصارف دولت نیز نسبت به سالهای گذشته بهتر شده و موارد آن در بودجه ملی به صورت شفاف ذکر شده است.

عواید دولت در حالی در سال گذشته مالی افزایش یافته است که در بین سال، دولت تصمیم گرفت که از میزان کردت کارت های مصرفی تلیفون همراه، ۱۰درصد مالیه وضع نماید که تاحال منبع مصرف و میزان مبلغ جمع آوری شده از این ناحیه، برای مردم واضح نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *