حمله بر خانه میرولی خان با هفت کشته به پایان رسید

میرولی خان

نیروهای امنیتی موفق شدند تا هر دو حمله کننده مسلح بر منزل میرولی خان، نماینده مردم هلمند در مجلس نماینده گان را بامداد امروز از پا درآورند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حمله گروهی و مسلحانه بر منزل میرولی خان در منطقه خوشحال خان شهر کابل، حوالی ساعت ۶:۳۰ شام دیروز بعد از یک حمله انتحاری در مقابل دروازه ورودی آغاز شده و دو مهاجم دیگر با محافظین نماینده مردم هلمند درگیر شدند.

نیروهای امنیتی، موفق شدند که بامداد امروز (۲جدی) هر دو مهاجم را از پا درآورند.

در این حمله، هشت تن به شمول دو نواسه میرولی خان، دو عضو دیگر فامیل وی، دو محافظ و حفیظ الله بارکزی، پسر عبیدالله بارکزی کشته شده و هشت تن دیگر به شمول میرولی خان نیز زخم برداشت.

در زمان حمله میرولی خان نیز در منزلش حضور داشته و نیروهای امنیتی گفته اند که وی از این حمله جان به سلامت برده و به یک منطقه امن انتقال داده شده است.

این در حالی است که مقام های امنیتی به هیچ عنوان حاضر به پاسخگویی در مورد این رویداد نشده و هیچکدام از آنها به تلیفونشان پاسخ ندادند.

طالبان مسلح مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح در حساب توئیتر خود نگاشته است که این حمله زمانی صورت گرفت که شماری از مقام های امنتیتی در منزل میرولی خان جلسه داشتند.

اما مقام های امنیتی تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.

در عین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور این حمله را به شدت تقبیح کرده و عمل نابخشودنی و جنایت بزرگ دانست و یکبار دیگر تاکید ورزید که هدف قراردادن خانه‌ های مسکونی که در آن اعضای خانواده ‌های شخصیت ‌های ملی و سیاسی بسر می ‌برند، در هیچ دین و آیینی توجیه پذیر نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *