استقبال از مشارکت گسترده در نشست وزرای خارجه قلب آسیا

اعلامیه مشترک نشست سه جانبه افغانستان، ایالات متحده و اتحادیه اروپامقامات دولت افغانستان، اتحادیه اروپا و ایالات متحده از مشارکت سطح بالای منطقه ای در نشست وزرای خارجه قلب آسیا در اسلام آباد پاکستان استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقامات سه کشور نشست قلب آسیا را برای همۀ شرکا یک فرصت برای بحث روی چالش های مشترک و رسیدن به راه حل های دوجانبه سودمند خواندند.

همچنین مقامات دولت افغانستان، ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا ضمن دیدار و گفتگو در حاشیه نشست قلب آسیا ” پروسه استانبول” در اسلام آباد پاکستان اعلامیه مشترک صادر کردند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، انتونی بلینکن معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده و هلیگا شمید معاون سرمنشی اداره سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست هیأت هایی اشتراک کننده کشورهایی شان را در نشست قلب آسیا بدوش دارند، با هم دیدار نمودند.

محور این دیدار و گفتگوها را تمرکز روی آمادگی ها برای کنفرانس های “وارسا و بروکسل” در مورد افغانستان و آخرین تحولات امنیتی واقتصادی در افغانستان تشکیل می داد.

ایالات متحده و افغانستان از تصمیم اتحادیه اروپا برای میزبانی کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان بتاریخ ۱۳-۱۴ میزان ۱۳۹۵ استقبال نموده وهر سه طرف توافق کردند تا مشترکاً روی آمادگی برای کنفرانس بروکسل کار نمایند.

آنان تاکید کردند که در کنفرانس بروکسل اطمینان حاصل شود که تلاش های حکومت افغانستان وکشورهای کمک کننده از نزدیک در فضای پاسخگویی متقابل قرار دارند.

آنان توافق دارند که کنفرانس های بروکسل و وارسا فرصت  برا ی حمایت از حکومت افغانستان  در راستای پیشرفت اصلاحات وبرنامه حکومتی  بوده و توسعۀ اصلاحات در افغانستان  جهت فعال ساختن کشورهای کمک کننده برای گسترش تعهدات فوق العاده از کمک هایی امنیتی وانکشافی در این کنفرانس خیلی ها مهم می باشد.

هیأت ها بر ضرورت مالکیت افغانستان جهت آماده سازی دو کنفرانس پیشرو توافق نمودند و از همه شرکای بین المللی خواسته شده تا در برگزاری این کنفرانس ها متعهد به پشتیبانی قوی از  افغانستان باشند.

همچنین مقامات افغانستان، اتحادیه اروپا و ایالات متحده از مشارکت سطح بالای منطقه ای در نشست وزرای خارجه قلب آسیا که برای همۀ شرکا یک فرصت برای بحث روی چالش های مشترک و رسیدن به راه حل های دوجانبه سودمند می باشد، استقبال نمودند.

Author

About Author