استاد محقق درگذشت مادر استاد عبدالعلی مزاری را تسلیت گفت

12615699_10208434775089888_2140950338137820227_oاستاد محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و معاون ریاست اجراییه در پیامی ضمن تسلیت این حادثه تلخ، این مادر درگذشته را نماد صبر و بردباری خواندند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، متن کامل پیام استاد محقق به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

با یک دنیا تأثر و اندوه مطلع شدم که والده گرامی رهبر شهید، استاد عبدالعلی مزاری ( رحمه االله ) به عمر بیشتر از صد سالگی دار فانی را در شهر مقدسه قم وداع گفته و به دیار باقی شتافته است. مصیبت وارده را به تمامی راهیان راه رهبر شهید و فامیل بزرگ و محترم مزاری تسلیت گفته، از خداوند متعال برای آن مرحومه غفران الهی و برای بستگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت مینمایم .

مرحوم والده مکرمه رهبر شهید علاوه بر اینکه با تحویل دادن فرزند تاریخ ساز و عدالتخواهی چون مزاری بزرگ به جامعه بشری، به خصوص در راه به ثمر رسانیدن جهاد بر حق مردم افغانستان مصایب زیاد و طاقت فرسایی را تحمل کرد. ایشان سی و هفت سال پیش، سلطان علی پسرش را و سی و سه سال پیش مرحوم حاجی خداداد شوهر و حاجی محمد نبی پسر بزرگش را در راه خدا قربانی داد و سر انجام بیست و یک سال پیش در سوگ فرزند دیگرش رهبر شهید عبدالعلی مزاری نشست. این مصیبت ها گرچه کمر این بانوی قهرمان را شکسته و او را رنجور و ناتوان ساخته بود اما روح بزرگش همچنان مقاوم بود و تا زمانی که زبانش یارای سخن گفتن را داشت بر مصیبت ها صابر و خداوند را شکر گزار بود .

خدایش رحمت کند و در جوار خویش پذیرا باشد

روحش شاد و جایگاهش بهشت برین باد

والسلام علی من اتبع الهدی

حاجی محمد محقق

کابل. ۶ دلو ۱۳۹۴

Author

About Author