آیت الله خامنه‌ای: فلسطین آزاد خواهد شد

آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت اینکه آنها ادعا می‌کنند می‌خواهند قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کنند، از عجز و ناتوانی آنهاست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از تسنیم، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در خجسته میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در دیدار با سفیران کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی،  پیروی از تعالیم حضرت ختمی‌مرتبت را شرط رهایی امت اسلامی از مشکلات داخلی، منطقه‌ای و جهانی خوانده و تأکید کردند: دنیای اسلام اگر عزت و قدرت می‌خواهد وحدت و استقامت را سرلوحه خود قرار دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک این عید سعید به ملت ایران، امت اسلامی و همه آزادگان جهان خاطرنشان کردند: پیامبر عظیم الشأن اسلام، رحمت پروردگار برای همه بشریت بود و پیروی از او ملت‌ها را از ظلم و استکبار قدرت‌ها، اختلافات طبقاتی، اشرافیت‌های ظالمانه و دیگر رنج‌ها و اسارت‌ها نجات می‌دهد.

ایشان با اشاره به تأکیدات پروردگار به پیامبران الهی و پیروان آنها درباره استقامت و پایداری به‌ عنوان شرط پیروزی، افزودند: امروز هم استقامت در راه پیامبر عظیم الشأن اسلام می‌تواند توطئه‌های بزرگ زورگویان جهانی را ناکام بگذارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای «آمریکا، رژیم اسرائیل، مرتجعین و وابستگان به قدرتها» را، «فرعونهای امروز جهان» خواندند و با اشاره به تلاش آنها برای ایجاد اختلاف و جنگ در امت اسلامی گفتند: برخی سیاستمداران آمریکایی خواسته یا ناخواسته اذعان کرده‌اند که باید در منطقه غرب آسیا جنگ و درگیری به ‌وجود آید تا رژیم اسرائیل در حاشیه امن قرار گیرد و پیکر خونین دنیای اسلام، توان پیشرفت نداشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی ایران با ابراز تأسف شدید از پیروی برخی حاکمان منطقه از خواسته‌های آمریکا افزودند: جمهوری اسلامی هیچ انگیزه‌ای برای اختلاف با دولتهای مسلمان ندارد و همان‌گونه که در داخل ایران، وحدت و برادری را حاکم کرده است، در دنیای اسلام نیز معتقد و علاقمند و پیگیرِ وحدت و اتحاد است.

ایشان تأکید کردند: زبان ما در مقابل دنباله‌ روهای آمریکا در منطقه، زبان نصیحت است و بنا نداریم به حرفهای برخی جهّال پاسخ بدهیم اما آنها را نصیحت می‌کنیم که خدمت به ظالمان جهانی به ‌ضرر خود آنهاست و به ‌فرموده قرآن، همراهی با ظالمان سرانجامی جز نابودی ندارد.

آیت الله خامنه‌ای هدف نهایی دشمنان را از ایجاد گروههای تکفیری، ایجاد جنگ شیعه و سنی خواندند و افزودند: خداوند دشمنان ما را احمق آفریده و همین موجب شد هدف دشمنان اسلام یعنی جنگ مذهبی، محقق نشود و ان‌شاءالله در آینده نیز محقق نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی ایران «ایستادگی» را رمز پیروزی در مقابل تکفیری‌های وحشی دانستند و افزودند: مقابله ما با آنها، مقابله با ظلم و تحریف اسلام بود و اکنون نیز دنباله‌های آنها هر جا که باشند، عامل آمریکا و صهیونیزم هستند و ما در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

ایشان وحدت امت اسلامی و ایستادگی در مقابل صهیونیزم و دیگر دشمنان اسلام را علاج دردهای دنیای اسلام و راه رسیدن به قدرت و عزت برشمردند و تأکید کردند: مسئله فلسطین امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظفند برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کنند.

آیت الله خامنه ای، ادعای دشمنان اسلام درباره اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را ناشی از ناتوانی و عجز آنها دانستند و افزودند: دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‌ایستد و صهیونیست‌ها با این کار ضربه بزرگ‌تری می‌خورند و فلسطین عزیز بدون تردید سرانجام آزاد خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تجلیل از «شجاعت، بصیرت و استقامت ملت ایران» در عبور از گردنه‌های بسیار دشوار ۴ دهه اخیر افزودند: دوستان جمهوری اسلامی در سراسر دنیا و دشمنان ایران بدانند مشکلات پیشِ‌رو، حتماً از مشکلات ۴ دهه گذشته کوچک‌تر خواهد بود و ملت ایران با توانی بیشتر، همه آنها را خنثی می‌کند و پرچم عزت اسلامی را در قله‌هایی بالاتر به اهتزاز در خواهد آورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *