آمریکا به دنبال گسترش نفوذ در سوریه

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد پس از شکست نهایی گروه تروریستی داعش در سوریه حضور غیرنظامیان آمریکایی در این کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از اسکای‌نیوز، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه اعلام کرد که با نزدیک شدن به پایان نبرد علیه گروه تروریستی داعش، شمار غیرنظامیان آمریکایی در سوریه، که شامل پیمان‌کاران و دیپلمات‌ها خواهد بود، افزایش خواهد یافت.

آمریکا در حال حاضر حدود ۲ هزار سرباز در سوریه دارد که هدف از استقرار آنها را مبارزه با داعش ادعا کرده است. احتمال می‌رود این اظهارات ماتیس خشم دولت سوریه را که حضور نیروهای آمریکایی در این کشور را محکوم کرده و آنها را نیروهای اشغالگر و غیرقانونی خوانده است، برانگیزد.

ماتیس گفت: آنچه ما انجام خواهیم داد این است که رویکرد تهاجمی خود را که به منظور بازپس‌گیری سرزمین بود تغییر خواهیم داد و بر مسئله برقراری ثبات (در سوریه) تمرکز می‌کنیم. از این رو دیپلمات‌های بیشتری در آنجا خواهیم داشت.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: وقتی‌که شما دیپلمات‌های بیشتری داشته باشید، آنها فعالیت‌هایی برای بازسازی انجام خواهند داد و پیمان‌کاران را همراه خود خواهند آورد. یک وجوه بین‌المللی اینجا وجود دارد که باید بر آن نظارت داشت تا بتوان با آن کاری کرد و به جیب آدم‌های نااهل نرود.

وزیر دفاع آمریکا مشخص نکرد که چه تعداد دیپلمات آمریکایی در سوریه مستقر خواهند شد و حضور آنها تا چه زمانی خواهد بود. ایالات متحده روابطش با سوریه را از آغاز جنگ در این کشور قطع کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *