آمریکایی‌ها ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش را از دیرالزور سوریه خارج ساخت

چرخبال‌های آمریکایی رهبر گروه ترویستی داعش را از منطقه ایرالزور سوریه به منطقه نامعلومی در شمال شرق این کشور انتقال دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبرگزاری رسمی سوریه “سانا” اعلام کرد: چرخبال‌های آمریکایی ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش، را از منطقه دیرالزور به منطقه ای نامعلومی در حسکه در شمال شرق سوریه انتقال دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته منابع محلی چندین چرخبالآمریکایی در شب ۲۷ تا ۲۸ دسامبر، از مناطق شمالی ولایت دیر الزور خارج شده و در ارتفاع پایین به پرواز ادامه دادند تا به جنوب شهر حسکه رسیدند.

به گفته خبرگزاری رسمی سوریه، نیروهای آمریکایی سرکرده داعش را سوار این چرخبال کرده و به جای دیگری منتقل کردند.

پیش از این اخباری مبنی بر انتقال چندین رهبر داعش با چرخبال‌های آمریکایی از دیرالزور به ولایت الحسکه منتشر شده بود ولی نامی از ابوبکر البغدادی برده نشده بود.

مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه نظامی «حمیمیم» نیز در ماه جاری میلادی اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا همچنان با باقی مانده تروریستها در سوریه همکاری می‌کند.

پیش از این هم «والری گریسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در مصاحبه ای رابطه نظامی مخفیانه آمریکا با داعش را فاش و اعلام کرده بود که آمریکا تروریست‌های داعش را در پایگاه نظامی خود در «التنف» واقع در جنوب شرقی سوریه آموزش می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *