آرمان مجاهدین باید زنده نگه داشته شود

همزمان با سومین سالیاد درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم، بر زنده نگه داشتن آرمان جهاد و مقاومت و مجاهدین افغانستان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امروز (۱۸حوت) برابر است با سومین سالیاد درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول دوره ریاست جمهوری حامد کرزی.

در این روز و به مناسبت نام و یاد مارشال فهیم، مراسمی با حضور رهبران جهادی، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در تالار خیمه لویه جرگه برگزار شد.

حامد کرزی در این مراسم از پشتکار وصف ناپذیر مارشال فهیم یاد کرده و اظهار داشت که او هیچ وقت نسبت به اقوام و مردم افغانستان تبعیض قایل نبود و تمام افغانستان را خانه مردم افغانستان می دانست.

وی خاطرات مختلفی از مارشال فهیم یادکرده و تاکید کرد که درگذشت او ضایعه ای جبران ناپذیر برای افغانستان بود.

در عین حال، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت ضمن یاد از مارشال فهیم اظهار داشت که او رهبری خوب و قابل توصیف در صف مجاهدین بود.

به گفته داکتر عبدالله، جای تنها مارشال افغانستان در شرایط فعلی خالی است.

وی تاکید کرد؛ زمانی که از بزرگان جهاد و مقاومت یاد می شود، عدالت و همبستگی جامعه افغانستان تبلور می یابد و این امر می رساند که یاد مجاهدین باید همیشه زنده باشد.

در عین حال، حاجی محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه اظهار داشت که درگذشت مارشال فهیم به مانند شهادت دیگر رهبران جهادی، ضربه ای جبران ناپذیر بر پیکر افغانستان بود.

وی نیز بر زنده نگه داشتن آرمان مجاهدین تاکید کرده و اظهار داشت که تحکیم وحدت ملی افغانستان و یکپارچگی مجاهدان می تواند راهگشای بیرون رفت از چالش های کنونی کشور باشد.

شمار دیگری از سخنرانان این محفل نیز بر یکپارچگی و اتحاد مردم و زنده نگه داشتن آرمان مجاهدین تاکید کردند.

مارشال محمد قسیم فهیم سه سال پیش، به دلیل حمله قلبی در کابل در گذشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *