وای از آن روز که بگندد نمک…

پولیس و وزارت امور داخله بر اساس شعار و اساسنامه کاری شان، محافظ صلح، امنیت و تامین نظم در جامعه هستند.

اما این روند در افغانستان خلاف آن است و پولیس و کارمندان وزارت  امور داخله برخلاف آنچه «پولیس در خدمت مردم» عمل کرده و «مردم را در خدمت پولیس» قرار داده اند.

به همین اساس گفته می شود که موتر مربوط به آقای قیس از وزارت امور داخله روز گذشته «شاهکار» کرده و بعد از اینکه خلاف قانون ترافیک از سرکی غیرقانونی در حال عبور بوده، نان یک غریبکار را گرفته اند.

این حادثه که در صفحات اجتماعی به صورت گسترده انعکاس داده شده است، در نزدیکی خانه انجنیر محمد خان، معاون اول ریاست اجرائیه رخداده است.

در این رویداد، موتر لندکروزر به رنگ سرمه ای با نمبر پلیت (۹۴۴۷۳ـ۴) در ۱۰ الی ۱۵ متری خانه انجنیر محمد خان، معاون اول ریاست اجرائیه، در حالی که خلاف دست در سرک روان بود، یک بایسکل سوار را که حدود یک الی دو کیلو نان قاق همراه داشت، زیر گرفته و بدون توجه به وضعیت وی، ساحه را ترک کرده اند.

این در حالی است که دو نفر مسلح ملبس با دریشی رجال برجسته نیز در موتر حضور داشتند و هرچند مردم کوشش کرده اند که این موتر را توقف بدهند؛ موفق نشده و شماری از باشنده گان محل از سوی افراد مسلح موجود در موتر نیز تهدید شده اند.

نکته جالب این است که محافظین خانه انجنیر محمد خان نیز بدون توجه به وضعیت، تنها به فرار به داخل منزل اقدام کردند.

این رویدادها در کنار ناامنی ها و وضعیت نامناسب جرمی در کشور به ویژه کابل، فاصله مردم با نیروهای امنیتی و دولت را بیش از پیش زیاد خواهد کرد.

هرچه فاصله مردم با دولت زیاد شود، مشکلات حکومت داری و ارائه خدمات به مردم که کمتر وجود دارد، از بین خواهد رفت.

با این حال، وزارت امور داخله باید به مشکلات مردم به شکل جدی رسیده گی کند و عاملین تخلف که پولیس و یا کارمند ملکی این وزارت هستند را مورد بازپرس قرار دهد.

توضیح :(برگرفته شده از برگه احمد سعیدی)

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *