آخرین دیدارکرزی و من موهن سینگ صدراعظم قبلی هند

حامدکرزی رئیس جمهوری کشورمان قبل از تحلیف صدراعظم جدید هند با من موهن سینگ صدراعظم قبلی این کشور در دهلی جدید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار که در مقر صدارت آن کشور انجام شد، رئیس جمهور کرزی در ارتباط به آخرین انکشافات در مورد حمله تروریستی بر قونسلگری هند در شهر هرات معلومات داد.

مراسم تحلیف نارندرا مودی صدراعظم جدید هند روز گذشته (دوشنبه ۵ جوزا) با حضور مقامات کشورهای منطقه و جهان در دهلی جدید برگزار شد.

حامدکرزی در دیدار با موهن سینگ  همچنان در مورد تدویر موفقانه انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی و آماده گی ها برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، صحبت کرد.

رئیس جمهور کرزی گفت که تا دو ماه آینده وی نیز مانند صدراعظم هند قدرت را به رئیس جمهور منتخب افغانستان انتقال خواهد داد.

حامد کرزی خاطر نشان کرد، از اینکه روابط میان دو کشور مردمی و تاریخی است، حکومت آینده افغانستان نیز روابط اش را با هند تحکیم و گسترش خواهد بخشید.

رئیس جمهور کشور گفت که افتخار بزرگ وی اینست که افغانستان خانه همه افغانها گردید و وحدت ملی در کشور حکمفرما شد.

همچنین من موهن سینگ صدراعظم قبلی هند از شجاعت و اقدام به موقع نیروهای امنیتی افغان در دفع حمله تروریستی بالای قونسلگری آن کشور در شهر هرات، تشکری کرد.

وی خطاب به حامد کرزی گفت که بزرگترین خدمت شما منحیث رئیس جمهور به مردم افغانستان، تامین وحدت ملی در کشور تان است و شما جایگاه خاصی را در تاریخ افغانستان احراز کرده اید.

صدراعظم هند از نقش رئیس جمهور کرزی در تلاش ها و همکاری های منطقوی نیز ستایش بعمل آورد.

من موهن سینگ گفت که افغانستان و هند روابط تاریخی و فرهنگی دارند و مناسبات میان دو کشور در آینده نیز محکم باقی خواهد ماند.

در این دیدار رئیس جمهور کرزی از من موهن سینگ دعوت کرد تا به افغانستان سفر نماید که دعوت مذکور با تشکری از جانب وی پذیرفته شد و خاطر نشان کرد که در یک فرصت مناسب از افغانستان دیدن خواهد نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *