کندی در عملیات پاکسازی میرزاولنگ سرپل

از رویداد خونین منطقه میرزاولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل یک هفته می‌گذرد که مقام‌های بلند پایه دولتی و نظامی در این مورد واکنش‌هایی از خود نشان دادند.

از جمله رئیس‌جمهور غنی، با نکوهش سخت این رویداد گفته بود که :«انتقام قتل‌عام میرزاولنگ» را می‌گیریم.

در عین حال مقام‌های بلندپایه دیگر دولتی افغانستان نیز در قبال این رویداد که از آن «فاجعه و قتل‌عام» نام برده‌ و واکنش‌های تندی از خود نشان داده و از آماده‌گی‌های لازم برای سرکوب عاملان این رویداد و پاکسازی منطقه میرزاولنگ سخن زده بودند.

اما با این همه جدیت‌ها؛ حالا باشنده‌گان میرزاولنگ می‌گویند، نبود مدیریت سالم در رهبری نظامیان اعزام شده به سرپل، باعث شده است که نظامیان هیچ پیشروی برای پاکسازی این منطقه نداشته باشند.

حاجی مهدوی فرمانده نیروهای خیزش مردمی منطقه میرزاولنگ که حالا در مرکز سرپل بسر می‌برد در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، بجز از عملیات هوایی از سوی نیروهای حمایت قاطع که منجر به وارد شدن تلفات به طالبان مسلح شده است، تا کنون هیچ‌گونه پیشروی نظامیان پیاده در خط نبرد انجام نشده است.

وی نبود مدیریت سالم در صفوف نیروهای امنیتی را علت کندی عملیات و پیشروی نظامیان می‌خواند.

در عین حال مقام‌های امنیتی در شمال کشور از وارد شدن تلفات سنگین به گروه طالبان مسلح در پی حملات هوایی نظامیان خبر می‌دهند.

دفتر مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال کشور با ارسال خبرنامه مطبوعاتی می‌گوید که شب گذشته در جریان حملات هوایی و درگیری نیروهای امنیتی با طالبان مسلح در منطقه «کلته ناوه»، «جیره‌خانه»، «خان‌تختی» واقع شیرم و «جنجوی» میرزاولنگ ولسوالی صیاد؛ به شمول ۲ تن از سرگروپان برجسته طالبان مسلح؛ ۱۷ تن کشته، ۸ تن زخمی و یک میل هاوان همراه با یک موضع مستحکم آنها تخریب گردیده است.

به نقل از خبرنامه، عملیات البرز ۱۰ به هدف پاکسازی منطقه میرزاولنگ به شدت ادامه دارد.

پیش از این نیز اعضای شورای ولایتی سرپل از کندی عملیات باز پس‌گیری منطقه میرزاولنگ انتقاد کرده بودند.

سوال این‌جاست که :«مقام‌های دولتی چرا به جای جدیت در حرف در عمل‌شان جدیت به خرچ نمی‌دهند؟

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *