کرزی، آرزو مندیم هند از منابع افغانستان منفعت ببرد

حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان تاکید کرده است که من صنعت کاران و سرمایه گذاران هندی را ترغیب می کنم تا گام بردارند و از فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان، منفعت ببرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کرزی در سومین روز سفر رسمی اش به هند، بعد از ظهر امروز (شنبه ۲۳ قوس) وارد شهر پونهء آن کشور شد و شام امروز در اقامتگاه اش با شماری از تاجران و سرمایه گذاران هندی، دیدار کرد.

در این دیدار رئیس جمهوری کشورمان گفت که هند یک همکار ستراتیژیک افغانستان است و ما آرزو داریم تا از جملهء اولین کشور های باشد که از منابع افغانستان منفعت ببرد.

رئیس جمهور گفت که افغانستان از نگاه منابع طبیعی چون منرالها، تیل و گاز یک کشور بسیار غنی بشمار میرود و از نظر منابع نایاب جهان، همچون لیتیوم نیز غنی است.

حامد کرزی خاطر نشان کرد که برای سرمایه گذاری در عرصه های احداث شاهراه ها، منابع پترولی، گاز، زیربناها، انرژی، شفاخانه ها و خدمات صحی در افغانستان، فرصت های خوبی وجود دارد و برای صادرات محصولات هندی به افغانستان، بازار های کشور ما مساعد می باشد.

وی افزود: من صنعت کاران و سرمایه گذاران هندی را ترغیب می کنم تا گام بردارند و از فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان، منفعت ببرند.

رئیس جمهور کرزی گفت: بر اساس یافته های یک سروی که اخیراً در افغانستان صورت گرفته است، از نظر افکار  عامهء، هند اولین کشور دوست افغانستان خوانده شده است.

بر بنیاد اعلامیه خبری ارگ ریاست جمهوری، قرار است حامد کرزی در جریان سفرش به شهر پونه، فردا (یکشنبه) در کنفرانس روابط بین الملل تحت عنوان “هند و مشارکت های انکشافی آسیا و افریقا بسوی یک الگوی جدید” اشتراک نماید و در آنجا به ایراد سخنرانی بپردازد.

همچنان حامد کرزی در دانشگاه بین المللی سیمبایوسیس(Symbiosis) خطاب به محصلین آن دانشگاه که شماری آنها را محصلین افغان تشکیل میدهند، نیز سخنرانی خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *