وزیر دفاع: امریکا پذیرفته که پروسه تخریب وسایط را متوقف نماید

جلسه شورای امنیت ملی کشور به ریاست رئیس جمهور کرزی برگزار شد و در روی پروسه تدارک و خریداری طیارات ترانسپورتی قوای هوایی کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همچنین در این جلسه پیرامون موضوعات مختلف امنیتی کشور صحبت شده و رئیس جمهور کرزی روی انکشافات منطقوی و تأثیر آن در روند ثبات و امنیت در افغانستان بحث نموده است.

رئیس جمهور، از وزرای دفاع، امور داخله، ریاست های امنیت ملی و ارگان های محلی خواسته است تا در راستای جلوگیری از تهدیدات امنیتی در ماه مبارک رمضان و ایام عید سعید فطر، تدابیر جدی را اتخاذ نمایند.

براساس اعلامیه خبری ارگ ریاست جمهوری، شورای امنیت ملی وضعیت امنیتی در ولسوالی های ازره ولایت لوگر و حصارک ولایت ننگرهار را نگران کننده تلقی نموده و تصمیم گرفته که ارگان های امنیتی و ملکی کشور اقدامات جدی را به خاطر تأمین امنیت و ثبات در آن منطقه روی دست گیرند.

رئیس جمهور با تأکید به اداره امور و دارالانشای شورای وزیران دستور داد که در قسمت بسیج کمک های اولیه به اهالی دو ولسوالی متذکره تلاش نمایند.

همچنان در این جلسه، یکبار دیگر ضمن تاکید بر تسریع روند ترمیم اسلحه و وسایط اردوی ملی، تصمیم گرفته شد تا پروسه تدارک و خریداری یک تعداد طیارات ترانسپورتی قول اردوی هوایی کشور به جدیت پیش برده شود.

حضرت عمر زاخیلوال وزیر مالیه از تدارک تخصیص لازم پولی در زمینه ترمیم اسلحه و وسایط اردوی اردوی ملی اطمینان داد.

جنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی کشور در باره وادار نمودن نیروهای خارجی مبنی بر اجتناب از تخریب وسایط زرهی شان، گزارشی مفصلی را به جلسه ارائه نمود.

وی خاطر نشان ساخت که برای جلوگیری از تخریب وسایط زرهی توسط امریکایی تماس های مکرر با مقامات مسئول در وزارت دفاع امریکا در جریان است و در اصول جانب امریکایی پذیرفته است که پروسه تخریب وسایط مذکور را متوقف نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *