وزیر امورخارجه با سفرای جدید دانمارک و سریلانکا دیدارکرد

ضرار احمدعثمانی وزیر امورخارجه کشورمان با سفیر جدید دانمارک و سریلانکا مقیم کابل دیدار و بر لزوم گسترش همکاری ها میان کشورها در همه زمینه ها تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ˈاوفی اوتو ولف هیچلˈ سفیر جدید دانمارک در دیدار با ˈضرار احمد عثمانیˈ ضمن ابراز خشنودی از روابط دوستانه دو کشور به ادامه کمک های کشورش به افغانستان تاکید کرد.

وی گفت: دانمارک به کمک های خود در بخش های امنیتی، بازسازی و آموزش نظامیان افغان ادامه خواهد داد.

ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با قدردانی از کمک های دانمارک، این کشور را دوست خوب افغانستان طی ۱۳ سال گذشته توصیف کرد و گفت: کمک های چشمگیر دانمارک در بخش های مختلف نتایج قابل ملاحظه ای را برای بازسازی افغانستان داشته است.

عثمانی در این دیدار تاکید کرد که دولت افغانستان اهمیت ویژه ای برای دوستی با دانمارک قائل است.

همچنین وزیر امور خارجه کشور با سفیر جدید سریلانکا مقیم کابل نیز دیدار کرد.

در این دیدار ابتداء، وزیر امور خارجه افغانستان به ماریکر باوا سفیر جدیدالتقرر جمهوری سریلانکا مقیم کابل خوش آمدید.

آقای عثمانی ضمن ابراز خرسندی از گشایش سفارت آن کشور در کابل، گفت: گسترش روابط دوستانه میان افغانستان و جمهوری سریلانکا و همکاری میان این دو کشور در چهارچوب سازمان سارک اهمیت بسزایی دارد.

وی تاکید کرد که فرصت های فراوانی مساعد است که کشور های ما می توانند با استفاده از آن در ساحات مختلف باهم کار کنند.

او گفت: وزارت امور خارجه افغانستان هر نوع همکاری لازم را جهت تحکیم روابط میان دو کشور و عملی شدن یادداشت های تفاهم که در جریان سفر اخیر حامدکرزی به سریلانکا، میان دو کشور به امضاء رسیده اند، انجام خواهد داد.”

همچنین ماریکرباوا سفیر سریلانکا با اشاره بر اهمیت تعمیق روابط در ساحات مختلف میان افغانستان و کشور متبوع اش، افزود: “جمهوری سریلانکا بر تقویت روابط خویش با افغانستان اهمیت فراوانی قایل است و و در این دوره کاری خویش در این راستا تلاش خواهم نمود.”

در این ملاقات، روی ازدیاد روابط تجارتی و فرهنگی میان دو کشور و مسایل مربوط به ثبات در منطقه نیز بحث صورت گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *