هندبه افغانستان جنگ افزار و هواپیما های نظامی کمک می کند

هیأت دولت “افغانستان” به رهبری محمد کریم خلیلی  معاونیت دوم ریاست جمهوری  در جریان سفر به “هند”، گفته اند که احتمالا طرف هند شماری جنگ افزار و هواپیماهای نظامی در اختیار افغانستان قرار خواهد داد.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، انتظار می رود که این تجهیزات به صورت تدربجی در اختیار نظامیان  و قوای مسلح افغانستان در  قرار گیرد.

“محمد کریم خلیلی” معاون دوم رباست جمهورو “شیرمحمد کریمی” رییس ستاد ارتش کشور به منظور جلب کمک های نظامی هند به افغانستان، به دهلی نو سفر کرده است.

آنان در این سفر با شماری از مقام های دولتی و نظامی هند دیدار و گفتگو کرده اند.

با این حال، شیر محمد کریمی گفته است، هند وعده داده است که افزون بر آموزش نیروهای امنیتی برخی از چرخ بال های کشفی را نیز به دولت افغانستان کمک کند.

آقای کریمی گفت: “امیدوار هستیم بربنیاد وعده هایی که به افغانستان داده شده، هند در بخش ارسال هواپیما، آموزش پیلوت ها هواپیماهای کشفی به این کشور کمک کند.”

در همین حال، معاون ریاست جمهوری هند گفته است که کشورش در بخش های نظامی و ملکی به افغانستان کمک خواهد کرد.

او تعهد کرده است که کشور افغانستان را در بخش های تامین امنیت، گفتگوهای صلح و آموزش و پروش همکاری می کند و از سویی هم کشور هند خواستار سرمابه گذاری تاجران هندی در بخش معدن افغانستان شده است.

مقامات هندی گفته اند که شرکت های دوطلب کشور حاضر است در بخش های مختلف معدن و بخصوص طلا، نفت، گاز و مس افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

در جریان چند سال گذشته هند میلیون ها دالر در بخش های مختلف در افغانستان مصرف کرده است.

پیش از این نیز افغانستان از دولت هند خواستار ارسال تجهیزات نظامی شده بود؛ اما این خواسته از سوی هند عملی نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *