محاصره دو پایگاه مهم نظامی در ولسوالی بغلان مرکزی

خبرگزاری خاورمیانه

پایگاه های علاوالدین و منگل های ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان، از سوی طالبان مسلح در محاصره قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دو پایگاه از مهمترین پایگاه های نظامی در این منطقه بشمار می روند که باعث در هم کوبیدن حملات و تحرکات طالبان مسلح می شود و سقوط و یا هم بیرون شدن نظامیان از آنها برای طالبان مسلح بخاطر پیشروی و گسترش ساحه نفوذشان حیاتی است و از این لحاط این گروه به شدت در تلاش است تا نظامیان را از هر راه ممکن از این مناطق بیرون برانند.

اعضای شورای ولایتی بغلان می گویند که نظامیان اردو از یکماه بدینسو در محاصره طالبان مسلح قرار دارند و هرگونه ارتباط زمینی با نظامیان مستقر در این دو پایگاه قطع شده است.

محمد ظریف ظریف، عضو شورای ولایتی بغلان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، راه مواصلاتی و اکمالاتی به این پایگاه ها کاملاً قطع است و سربازان در چند روز اخیر مجبور شده اند که غذای مورد نیازشان را از قریه های نزدیک جمع آوری کنند.

به گفته وی، به تازه گی طالبان مسلح با بیرون کردن خانواده های نزدیک به این پایگاه ها این امکانات را نیز از سربازان گرفته اند.

این عضو شورای ولایتی بغلان با انتقاد از بی نتیجه بودن عملیات مشترک نظامیان، رهبران جنگ را در بغلان ناتوان و بی اراده می خواند.

ظریف افزود :«بسیار مهم اینست که جنگ در بغلان هیچگاهی ختم نمیشود، قطعات، امکانات و تجهیزات کافی به بغلان آمده و تا کنون بگونه خوب استفاده نشده و بحث دیگر اینکه مدیران جنگ بغلان خصوصاً اردوی ملی باید افراد کارا، کارکشته و با مدیریت قوی باشند.»

در عین حال باشنده گان بغلان نیز بی نتیجه بودن عملیات نوید ۳۳ را مورد انتقاد قرار داده و می گویند تا کنون این عملیات مشترک نظامیان نتیجۀ سودمندی نداشته و مناطقی که باید از وجود طالبان مسلح پاکسازی می شد، نشده است.

پایگاه های علاوالدین و منگل ها در ولسوالی بغلان مرکزی؛ قرار بود پیش از این بنابر فیصله شورای نظامی بغلان، سربازان اردو آن را ترک کنند؛ اما پس از بلند شدن سر و صدا ها و رسانه ای شدن این موضوع فیصله مقام ها تغییر کرد و نظامیان در این پایگاه ها باقی ماندند.

اعضای شورای ولایتی و باشنده گان ولسوالی بغلان مرکزی به شدت از رفتن سربازان نظامی ابراز نگرانی می کنند و می گویند اگر در شکستن محاصره این پایگاه ها اقدامات جدی روی دست گرفته نشود، سقوط این دو پایگاه میتواند باعث سقوط ولسوالی بغلان مرکزی شود.

محراب الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *