قضایای تاثیرگذار بر شکایت های انتخاباتی

کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که چهار قضیه تاثیرگذار بر روند قضایای استینافی و استثنایی وجود دارد که هفته آینده فیصله های آن نهایی می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قاسم الیاسی، منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی در نشست خبری امروز (۱۰دلو) در کابل اظهار داشت که این قضایا، حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد قضایای استینافی را تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت که ۱۰۲ هزار رای، ۱۳۷ هزار رای، ۲۴۲۳ محل و قضیه تفاوت آرا میان ریزلت شیت و معلومات بایومتریک از ۱-۵ از قضایای مهم است که روی میز کمیشنران این کمیسیون قرار دارد.

الیاسی گفت که بررسی ها و تحلیل های حقوقی این قضایا تکمیل شده و بزودی کمیشنران در مورد آن تصمیم اتخاذ خواهند کرد و در هفته همگانی می شوند.

سخنگوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی افزود که قضایایی مانند تفاوت آرای بیشتر از ۵ رای میان ریزلت شیت کاغذی و معلومات بایومتریک، قضیه استینافی شده علیه فیصله به بازشماری برخی از محلات رای دهی و قضیه ابطال آرای بدون دلیل، از جمله قضایایی هستند که تا هنوز روند بررسی آن تکمیل نشده است.

منشی کمیسیون اطمینان داد که روند رسیدگی به قضایای استینافی و استثنایی در زمان قانونی به پایان میرسد.

قابل ذکر است که با گذشت بیش از چهار ماه، هنوز هم نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشده و همه امور دولت و مردم در سرگردانی به سر می برد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *