طالبان پلچک های مسیر ولسوالی درقد تخار را منفجر کردند

مقام های محلی در ولایت تخار کندی عملیات نظامی بازپس گیری پاسگاه های امنیتی از دست رفته را، ماین گذاری شدن راه ها و تخریب پل و پلچک ها از سوی طالبان مسلح می دانند.

سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار به خبرگزاری خاورمیانه گفت، پس از شدت عملیات نیروهای امنیتی طالبان مسلح امروز سه پلچک را در مسیر راه ولسوالی خواجه بهاؤالدین-درقد منفجر کردند تا از این طریق جلو پیشروی نظامیان را بگیرند.

آقای تیمور گفت، بنابر تاریکی هوا و تخریب شدن پلچک ها پیشروی عملیات به طرف ولسوالی درقد متوقف شده و فردا صبح وقت پس از استحکام و وصل مسیر عملیات از سر گرفته می شود.

به گفته آقای تیمور در درگیری های امروزی ۱۲ طالب مسلح بشمول سه فرمانده نظامی شان کشته و ۱۸ تن دیگر شان زخمی شده اند و همچنان ۶ سرباز امنیتی بشمول دو محافظ والی تخار جراحت برداشته اند.

سخنگوی والی تخار می گوید، نیروهای امنیتی طالبان مسلح را از پاسگاه امنیتی چرسی ها عقب زده اند و تا نزدیکی منطقه القناق پیشروی نموده اند.

طالبان مسلح چهار روز پیش پس از تصرف سه پاسگاه امنیتی در منطقه چرسی ها میان ولسوالی درقد و جواجه بهاؤالدین ۷ سرباز امنیتی را پس از اسارت تیرباران کرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *