سرانجامِ «فرشته» خطاب کردن طالبان مسلح

خبرگزاری خاورمیانه

عبدالحکیم مجاهد، مشاور ارشد شورای عالی صلح به دلیل اظهاراتش در مورد طالبان مسلح و رهبران سیاسی افغانستان، از وظیفه برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مجیب الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی در صفحه فیس بوک خود این خبر را تائید کرده است.

وی گفته است که «به ‌اساس فیصله و تصمیم رهبری حکومت وحدت ملی، آقای عبدالحکیم مجاهد در پی ‌سخنان غیرمسوولانه و توهین آمیز دیگر نمی ‌تواند به ‌عنوان عضو شورای صلح فعالیت نماید.»

این خبر در حالی نشر می شود که اظهارات اخیر عبدالحکیم مجاهد، عضو شورای عالی صلح افغانستان در مورد اینکه طالبان مسلح را «فرشتگان» خوانده و رهبران سیاسی و جهادی کشور را توهین کرده بود، با واکنش رهبران سیاسی، دولتی و نماینده گان مجلس روبرو شده بود.

عبدالحکیم مجاهد، مشاور ارشد شوراى عالى صلح، در نشست رونمایی تحقیق تازۀ انستیتیوت مطالعات استراتیژیک افغانستان، با عنوان «بررسی گفتگوهای صلح در افغانستان در چهار دهه» طالبان را فرشتگان و گروه مقدس خوانده بود.

وی همچنین، داکتر نجیب الله را جانی و خاین، احمد شاه مسعود را بغاوتگر و برهان الدین ربانی را عامل نابسامانی های افغانستان عنوان کرده بود.

Author

About Author

1 thought on “سرانجامِ «فرشته» خطاب کردن طالبان مسلح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *