هزاران پناهجو پشت مرزهای مجارستان با سرمای کشنده

دولت مجارستان در حالی که سرمای شدید جان هزاران پناهجوی بی سرپناه را در پشت مرزهای این کشور تهدید میکند تصمیم به بازداشت آنها دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از شبکه خبری دویچه وله، دولت مجارستان با وجود سرمای بی‌سابقه در شرق اروپا، از گشودن مرزهای خود به روی هزاران پناهجو خودداری میکند و به دنبال بازداشت آنها است.

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه‌ مجارستان در مصاحبه با روزنامه‌ی آلمانی “دی ولت” گفت، افرادی که حاضر به ثبت‌نام و مشخصات خود هستند، می‌توانند از کمک‌های سریع دولتی استفاده کنند.

او افزود: ولی اغلب پناهجویان نمی‌خواهند که نام و نشانشان در مجارستان به ثبت برسد. آن‌ها قصد دارند فقط از این کشور عبور کنند و در جای دیگری تقاضای پناهندگی بدهند.

وزیر امور خارجه‌ مجارستان تأکید کرد: ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم به‌طور غیرقانونی وارد مجارستان شود.

پیتر سییارتو همچنین از سیاست آلمان مبنی بر تمدید مهلت کنترل مرزهای کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا تا فبروری ۲۰۱۷ انتقاد کرد و گفت: به‌جای این کار، بهتر می‌بود که همه‌ی کشورهای عضو از مرزهای خود مثل مجارستان حفاظت می‌کردند.

به عقیده‌ی سییارتو، رعایت قرارداد شنگن برای اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اهمیت حیاتی دارد. او در این رابطه گفت: عدم رعایت قرارداد شنگن به معنای مرگ اقتصاد آزاد است.

مجارستان همچنین در ادامه‌ی اقدامات امنیتی خود برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور تصمیم دارد پناهجویانی را که در این کشور به ‌سر میبرند، بازداشت کند. ویکتور اوربان، نخست‌وزیر این کشور چند روز پیش اعلام کرد: دولت تصمیم گرفته است، به بازداشت بیگانگان از سوی پولیس ادامه دهد.

از سوی دیگر، بسیاری از پناهجویان در صربستان نیز از امکانات اولیه‌ زیستی محرومند و بدون آب، برق و سرویس بهداشتی در سرپناه‌های نامجهز در اطراف مرزها در انتظارند. گفته می‌شود که این افراد از بیم اخراج‌ شدن، از رفتن به اقامت‌گاه‌های موقت دولتی خودداری می‌کنند.

در میان این اقامت‌گاه‌ها که نزدیک به شش هزار نفر گنجایش دارند، تنها برای ۳۱۴۰ تن امکانات استفاده از مایحتاج اولیه در زمستان فراهم است. نمایندگان “داکتران بدون مرز” به نقل از مقامات محلی صربستان می‌گویند که در حال حاضر بیش از ۷۵۰۰ پناهجو در این کشور به‌ سر می‌برند.

بنا به گزارش خبرگزاری‌ها، وضعیت پناهجویان در بلغارستان نیز غیرقابل تحمل شده است. در چند روز گذشته در این کشور علاوه بر ۳ بلغاری، سه پناهجو (زن از سومالی و دو مرد عراقی) نیز از سرمای شدید یخ زدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *