ستایش رئیس جمهور کرزی از نیروهای امنیتی کشور

حامد کرزی رئیس جمهوری کشور در جلسه شورای امنیت ملی از شجاعت و پایمردی نیروهای امنیتی افغان مستقر در ولایت کنرها در دفع و طرد حملات تهاجمی اخیر طالبان که به اشتراک تروریستان خارجی بخصوص پنجابی، عرب و … صورت گرفت، ستایش کرد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، رئیس جمهور گفت که تمام قوماندانان جز و تام های نیرو های امنیتی کشور وظیفه دارد تا در دفاع از امنیت و حفظ جان سربازان، بریدملان و افسران تحت امر خویش، سعی مزید به خرج دهند.

در بخش دیگر این جلسه، وضعیت امنیتی ولایت نورستان به اشتراک والی و حافظ عبدالقیوم سناتور آن ولایت و مولوی محمد صادق یکتن از متنفذین قومی ولسوالی کامدیش، مورد بحث قرار گرفت و فیصله به عمل آمد که نیرو های امنیتی افغان برنامه باز گشایی راه مواصلاتی به ولایت نورستان را تحت بررسی قرار داده و از نتایج آن به مجلس آینده شورای امنیت ملی اطمینان دهد.

رئیس جمهور به ریاست اداره امور و دارالانشای شورای وزیران وظیفه داد که در رابطه به برنامه های انکشافی ولایت نورستان در جلسه آینده کابینه بحث صورت گیرد.

همچنین در این جلسه، جنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی گزارش خویش را در مورد وضعیت امنیتی ولسوالی های ازره و حصارک و چگونگی عملیات تصفیوی که فعلاً در آن مناطق جریان دارد به جلسه گزارش داد.

وزیر دفاع ملی، از  نحوه تأمین هماهنگی موجود میان نیرو های امنیتی  و نهاد های ملکی و همکاری مردم با این نیرو ها، در ولسوالی های ازره و حصارک ابراز خرسندی کرد.

در این جلسه گفته شد  با وجود تبلیغات طالبان مبنی بر تشدید عملیات تابستانی، نیروهای امنیتی با شهامت و دلیری از مردم و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و یکبار دیگر به اثبات رساندند که در راه دفاع از خاک و حفظ جان و مال مردم آماده هر گونه فداکاری می باشند.

وزیر مالیه کشور در مورد موجودیت  راه های قاچاق اموال تجارتی در امتداد سرحدات کشور سخن به زبان آورد و رئیس جمهور به سرپرست وزارت امور داخله کشور هدایت داد تا به زودترین فرصت در تفاهم با وزارت مالیه مشکلات عدیده موجود را در مورد انسداد راه های قاچاق در امتداد سرحدات کشور رفع نموده و به جلسه شورای امنیت ملی اطمینان دهد.

در ختم این جلسه وزیر امور خارجه پیشنهاد کشور ترکمنستان را در مورد ایجاد کمیسیون امنیتی مشترک میان دو کشور برای تأمین امنیت در امتداد سرحد مشترک میان دوکشور ارائه نمود که مورد تأئید مجلس شورای امنیت ملی قرار گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *