روسیه تلاش برای مبارزه با داعش را جدی تر می سازد

رئیس جمهور روسیه دکترین جدید سیاست خارجی این کشور را در حالی مورد تائید قرار داد که تلاش برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را بیشتر کرده و این رویکرد در دکترین سیاست خارجی این کشور گنجانده شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکترین جدید سیاست خارجی روسیه در ۱۰ بخش تنظیم و به تازه گی در پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین منتشر شده است.

بخش های مهم این دکترین شامل جهان معاصر و سیاست خارجی، برتری قانون در مناسبات بین المللی، اولویت های حل مسائل جهانی، تلاش برای تحکیم امنیت بین المللی و همکاری های اقتصادی و زیست محیطی روسیه می شود.

همچنین همکاری های انسانی و حقوق بشری بین المللی، حمایت اطلاعاتی از فعالیت های سیاسی مسکو، اولویت های دیپلوماسی منطقه ای، شکل گیری و اجرای سیاست خارجی از بخش های دیگر دکترین جدید است.

در بخشی از این دکترین به تروریسم به عنوان چالش مهم بین المللی اشاره و تاکید شده است که باید ائتلاف بین المللی گسترده ای برای مبارزه با این پدیده شکل بگیرد.

مقابله با گروه تروریستی داعش به عنوان خطرناک ترین گروه تروریستی عصر کنونی نیز در این دکترین مورد اشاره قرار گرفته است.

مبارزه با داعش در حالی در دکترین تازه سیاست خارجی روسیه می گنجد که این گروه فعالیت هایش در افغانستان را بیشتر از گذشته کرده است.

روسیه این اقدام را برای آن روی دست گرفته تا از نفوذ گروه تروریستی داعش به داخل خاک خود و آسیای مرکزی جلوگیری کند.

این در حالی است که پیش از این روسیه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در افغانستان نیز اعلام آماده گی کرده و در این اواخر تلاش دارد تا روند صلح افغانستان را نیز دوباره آغاز کند.

تلاش برای صلح افغانستان از سوی روسیه، با همکاری اسلام آباد قرار است انجام شود؛ روندی که بارها و با حضور پررنگ ابتدایی پاکستان و عدم صداقت این کشور، همیشه با شکست روبرو شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *