رهبران طالب از پاکستان جنگ افغانستان را رهبری می کنند

مقامات وزارت امور خارجه کشور می گویند که رهبران طالبان از دوازده سال به این طرف در خاک پاکستان بوده و از آنجا جنگویان را در افغانستان می فرستند و این جنگ را رهبری می کنند.

وزارت امور خارجه کشور در واکنش به صدور اعلامیه وزارت خارجه پاکستان مبنی بر حمایت از گشایش دفتر طالبان در قطر و پروسه صلح افغانستان نگاشته است اگر پاکستان اراده قوی نسبت به افغانستان دارد، زندانیان طالبان را از کشورش رها کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور خارجه کشور با نشر اعلامیه خبری تاکید کرده است که با در نظر داشت این واقعیت انکار ناپذیر  از دوازده سال بدینسو تمامی رهبران طالبان در خاک پاکستان بوده اند و حالا هم در آنجا بسر می برند.

مقامات وزارت امور خارجه کشور می افزاید رهبران طالبان در پاکستان بوده و از آنجا به داخل افغانستان جنگجویان را فرستاده و جنگ را رهبری می کنند، با این در مورد حمایت از پروسه صلح افغانستان نقش جمهوری اسلامی پاکستان نسبت به هر کشور دیگری مهم و کلیدی است.

 در این اعلامیه وزارت خارجه، تاکید شده است که در حال حاضر مهم ترین موضوع این است اگر دولت پاکستان واقعاً این اراده را دارد تا از حرف فراتر، از پروسه صلح افغانستان حمایت واقعی و عملی کند، پس مهم ترین و عاجل ترین گام را که پاکستان می تواند بردارد رهایی آنعده از رهبران طالب افغان است که از چندین سال بدینسو از طرف مقامات پاکستانی دستگیر و در زندان های پاکستان روز و شب را سپری می کنند.

به باور وزارت امور خارجه کشور، رهایی رهبران مطرح طالبان افغانستانی که هم اکنون در زندانهای پاکستان به سر می برند فرصت این را فراهم خواهد کرد تا شورای عالی صلح افغانستان ترجیحاً در داخل این کشور و یا هم از طریق دفتر مذاکرات طالبان در قطر، مذاکرات صلح را با آنها آغاز کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *