دولت میانمار در مورد خشونت علیه مسلمانان این کشور تحقیق میکند

دولت میانمار متعهد به انجام تحقیقات در خصوص خشونت پولیس علیه مسلمانان روهینگیا شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت میانمار امروز دوشنبه (۱۳ جدی) وعده داد در خصوص ویدئویی که نیروهای پولیس این کشور را در حال ضرب و شتم مسلمانان روهینگیا نشان می‌دهد، تحقیق کند.

این اولین بار است که مقامات میانمار به خشونت علیه اقلیت مسلمان روهینگیا واکنش نشان می دهند.

ده ها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که مورد آزار اکثریت بودایی ها در میانمار قرار دارند از عملیات های نظامی در ایالت راخین که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان شده، فرار کرده اند.

دولت بنگلادش اعلام کرده است که حدود ۵۰ هزار نفر از روهینگیایی ها در دو ماه گذشته از مرز میانمار عبور کرده و وارد این کشور شده اند.

بسیاری از این افراد هدف تعرض و کشتار نیروهای امنیتی میانمار قرار گرفته اند.

داستان مسلمانان روهینگیا توجه جهان را به خود جلب کرده و منجر به بروز اعتراض هایی علیه «آنگ سان سو چی» ،رهبر کنونی میانمار شده است.

«سوچی» متهم به انجام ندادن اقدامات کافی برای کمک به مسلمانان روهینگیاست.

با این وجود مقامات میانمار امروز متعهد شدند تا اقداماتی را علیه پولیس این کشور که گفته می شود در جریان عملیات پاکسازی در روز پنجم نوامبر در قریه «کوتانکائوف» بسیاری از اهالی این قریه را مورد ضرب و شتم قرار داده اند،انجام دهند.

ویدئوهای بسیاری از آزار نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا منتشر شده است اما در ویدئوی اخیر که منتشر شد، نیروهای پولیس را نشان می‌دهد که به سرِ یک پسر ضربه می‌زنند؛ آن هم زمانی که وی در حال حرکت به سوی ده‌ها ساکن قریه است که با دستان قرار گرفته پشت سر، روی زمین نشسته اند. سپس ۳ پولیس که یونیفرم بر تن دارند به مردی که روی زمین نشسته است حمله‌ور می‌شوند، با چوب به او ضربه می‌زنند و صورتش را زیر لگد می‌گیرند.

اعمال تبعیض علیه مسلمانان روهینگیا سالهاست در میانمار به امری عادی بدل شده است و گروه‌های حقوق بشری آن‌ها را یکی از مظلوم‌ترین اقلیت‌های جهان معرفی می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *