اولین سالگرد اعدام شیخ نمر، روحانی برجسته عربستانی

اولین مراسم سالگرد شهادت “شیخ نمر باقر النمر” روحانی برجسته عربستانی، امروز دوشنبه (۱۳ جدی) با حضور مخالفان رژیم سعودی در شرق این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی هم در سالروز شهادت شیخ نمر هشتگ به راه انداخته‌اند و یاد و خاطره او را زنده نگاه داشته‌اند.

شیخ نمر باقر النمر در سال ۲۰۱۲ و در پی اعتراض‎های گسترده‎ای که در سال ۲۰۱۱ در قطیف، منطقه شیعه نشین در شرق عربستان روی داد، بازداشت شد.

شیخ نمر در تاریخ  ۲۳ میزان ۱۳۹۴ از سوی دادگاه کیفری آل سعود به اتهام واهی اقدام ضد امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم شد.

اعدام شیخ نمر به عنوان جنایتی هولناک و تروریسم دولتی در ۱۲ جدی ۱۳۹۴ با واکنش‌های منطقه‌ای  و سازمان‌های مستقل بین‌المللی همراه شد.

رژیم آل سعود برای توجیه جنایت خود، در کنار شیخ نمر چند جوان را نیز به اتهام شرکت در تظاهرات‌ مسالمت آمیز و همراه با افرادی اعدام کرد که آنان اتهامات تروریستی و همکاری با گروه‌های تروریستی را در پرونده خود داشتند.

فشار رژیم آل سعود ضد مردم عربستان به ویژه شیعیان روز به روز بیشتر می‌شود و نیروهای نظامی این رژیم در شرق این کشور شدیدترین حملات به ساکنان این مناطق را در دستور کار قرار دادند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *