درج نام بیش از ده تروریست در لیست سیاه شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد نام ده تن از حامیان تروریستان در فرانسه، عربستان و کویت را در فهرست لیست سیاه خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیته تحریم های القاعده شورای امنیت سازمان ملل نام بیش از ۱۰ نفر از اتباع فرانسه، عربستان و کویت را به دلیل حمایت از گروههای تروریستی در سوریه ، عراق و افغانستان در فهرست سیاه تحریم قرار داد.

براساس فیصله کمیته تحریم های القاعده شورای امنیت، این افراد مشمول تحریم تسلیحاتی، ممنوعیت جهانی مسافرت و توقیف دارایی آنها شده اند.

یکی از افراد مشمول تحریم شورای امنیت، ‘عبدالرحمن محمد مصطفی القدولی’ یکی از رهبران عراقی داعش در سوریه و معاون سابق ابومصعب الزرقاوی سرکرده القاعده در عراق است.

این اقدام سازمان ملل در حالی انجام شد که انتظار می رود در جلسه امروز چهارشنبه شورای امنیت به ریاست باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا ، قطعنامه ای برای سرکوب تروریست های خارجی تصویب شود.

با این حال، دیپلمات ها گفتند که شورای امنیت با پیش نویس قطعنامه پیشنهادی امریکا که قرار است بطور رسمی امروز چهارشنبه تصویب شود، موافقت کرده است.

کارشناسان می گویند حدود ۱۲ هزار جنگجوی خارجی از ۷۴ کشور جهان برای جنگیدن در کنار گروههای تروریستی به عراق و سوریه رفته اند.

‘گیلز دکرچوف’ هماهنگ کننده امور ضد تروریسم اتحادیه اروپا گفت شمار اروپایی های عضو داعش در عراق و سوریه در چند ماه اخیر افزایش شدیدی یافته و به ۳ هزار نفر رسیده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *