فردی مشهوربه دست راست “بن لادن” از زندان آزاد میشود

دادگاه اردن حکم بی‌گناهی «نظریه‌پرداز جریان سلفی جهادی» را که به «دست راست بن‌لادن» مشهور و به فعالیت‌های تروریستی در اردن متهم است صادر کرد و خواستار آزادی فوری او شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «العربیه»، دادگاه امنیت ملی اردن حکم بی گناهی «عمر محمود محمد عثمان» ملقب به ابوقتاده را صادر کرد و این دادگاه دستور آزادی فوری وی را داد.

ابوقتاده به تشکیل یک سازمان تروریستی و پرونده‌ای از اتهامات تروریستی به نام پرونده «الالفیه» و دست داشتن در اقدامات تروریستی از جمله منفجر کردن یک مدرسه امریکایی متهم شده بود.

ابو قتاده که در اروپا به دست راست «بن لادن» ملقب شده بود، دهه ها در بریتانیا حضور داشت و دولت انگلیس قادر نبود او را به زادگاه خود در اردن بازگرداند.

دادگاه‌های انگلیس اعلام کرده بودند که این اتهامات تروریستی علیه ابوقتاده در هنگام شکنجه به دست آمده و نمی‌توان از آن استفاده کرد.

ابوقتاده در سال ۱۹۹۸ به صورت غیابی در اردن به اعدام محکوم شده بود که به حبس ابد با اعمال شاقه کاهش پیدا کرد و پس از آن نیز در سال ۲۰۰۰ نیز به اتهام تلاش برای هدف قرار دادن توریست‌ها به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *