دادستان کل کشور را از سمتش برکنار شد

به گفته یک مقام ارشد  حکومتی رئیس جمهور کرزی، دادستان کل کشور را به دلیل ملاقات با مذاکره کنندگان صلح طالبان برکنار کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “محمد اسحاق الکو” با وجود اینکه از سوی کاخ ریاست جمهوری  نهی شده بود، با اعضای تیم مذاکرات صلح طالبان در دوبی ملاقات کرده است.

یک مقام افغان که خواست نامش فاش نشود، گفت: به او گفته شده بود که با اعضای طالبان دیدار نکند اما وی به گفتهء رئیس جمهور اعتنا نکرده و به دلیل همین دیدار وی عزل شده است.

اما یکی از مقامات دفتر الکو شایعات اخراج رئیسش را بی‌اساس خوانده و عنوان کرد که الکو امروز (دوشنبه) برای جشن روز استقلال افغانستان در کاخ ریاست جمهوری به سر می‌برد.

از آنجایی که نیروی ناتو در کشور تا پایان سال آینده میلادی ماموریت خود را به اتمام می‌رساند، مذاکرات صلح بین حکومت و طالبان برای جلوگیری از بروز دوباره جنگ ضروری به نظر می‌رسد.

مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان از سال ۲۰۱۰ آغاز شد اما بارها با تعویق و اتهامات دخالت و توطئه روبرو گشت.

این مقام گفت که برخی اعضای ارشد کابینه به دنبال تغییر نظر کرزی در مورد عزل دادستان کل هستند، در این دیدار که در اوایل اگوست سال میلادی جاری در دوبی برگزار شد، دیگر سران برجسته دولت همچون اعضای شورای عالی صلح دولت که کرزی سال ۲۰۱۰ برای مذاکره با طالبان تشکیل داده بود نیز حضور داشتند.

الکو از سال ۲۰۰۸ دادستان کل افغانستان بود که امروز با فرمان رئیس جمهور کرزی از سمتش سبک دوش شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *