حضور دبیرکل سازمان همکاری کنفرانس اسلامی در کابل

دبیرکل سازمان همکاری کنفرانس های اسلامی در راس یک هیات عالی رتبه وارد کابل شد و با سران حکومت وحدت ملی افغانستان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ایادبن امین مدنی دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی و هیات همراهش با رییس جمهورغنی و دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان روی روابط و همکاری های اسلامی تاکید کردند.

دبیرکل سازمان همکاری کنفرانس اسلامی در دیدار با اشرف غنی، خواستار رهنمود های سودمند در خصوص نحوهء بهتر همکاری آن سازمان با افغانستان شد و تاکید کرد که این سازمان به علت اینکه هیچگونه اجندای سیاسی ندارد و مورد اعتماد اکثریت می باشد، می خواهد در زمینه گسترش بیشتر روابط افغانستان با کشور های منطقه، نقش موثر و فعال ایفا کند.

آقای مدنی افزود که برداشت سازمان همکاری اسلامی این است که افغانستان به صلح و ثبات نیاز دارد، زیرا این دو پدیده پیش شرط موفقیت در تمام عرصه ها می باشد و تطبیق پروژه های بزرگ منطقوی بدون سهمگیری افغانستان امکان پذیر نیست.

همچنین رئیس جمهورغنی از نظریات و حمایت سازمان همکاری اسلامی از افغانستان در عرصه های مختلف بخصوص در زمینه تامین صلح و ثبات، استقبال کرده، گفت: حکومت وحدت ملی که در نتیجه اجماع سیاسی بوجود آمده، از حمایت وسیع مردمی برخوردار می باشد و هدف اصلی آن ایجاد حاکمیت قانون در کشور است.

رئیس جمهور بر نقش علما در راستای تامین صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرد و رفاه اقتصادی را گام اصلی به سوی تامین صلح در کشور دانست

آقای غنی همچنان روی هماهنگی وسیع میان کشور های اسلامی تاکید کرده، گفت که تهدیدات و فرصت ها متوجه همه کشور هاست ولی خوشبختانه فرصت ها بیشتر از خطرات بوده و استفاده بهینه از این فرصت ها و مجادله علیه خطرات، مستلزم مساعی مشترک می باشد.

دیدار با دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی و هیات همراهش در دیدار با رییس اجرایی حکومت گفت: “آمده ایم تا حمایت همه جانبهء سازمان کنفرانس اسلامی را از حکومت وحدت ملی در افغانستان اعلان نمائیم و به اولویت های این حکومت از زبان مسوولین گوش دهیم و روابط و همکاری خویش را با افغانستان گسترش دهیم.

وی افزود دولت های اسلامی و اعضای سازمان پشتیبان و دوست افغانستان هستند، در کنفرانس وزرای خارجه این سازمان که در ماه می سال جاری در کویت برگزار می گردد٬ این سازمان حمایت همه جانبه خویش را از حکومت وحدت ملی اعلان می کند.

آقای مدنی همچنان افزود: این سازمان آماده است افغانستان را در مبارزه با افراط گرایی٬ مذاکرات صلح و فراهم سازی کمک های اقتصادی کمک نماید.

در همین حال رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان گفت: دولت افغانستان خواهان تقویت و گسترش هرچه بیشتر روابط با سازمان همکاری اسلامی است و به روابطش به این سازمان به دیده قدر می نگرد.

رئیس اجرایی با استقبال از طرح ها و پیشنهادات دبیرکل کنفرانس کشورهای اسلامی نقش و جایگاه این سازمان را در میان مردم افغانستان برجسته خواند و همکاری همه جانبه حکومت وحدت ملی را در عملی ساختن این برنامه ها اعلان نمود.

Author

About Author

2 thoughts on “حضور دبیرکل سازمان همکاری کنفرانس اسلامی در کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *