تاکید معینان وزارت خارجه افغانستان و مصر بر روابط همه جانبه دوکشور

محمود عوف معین وزارت امور خارجه مصر روز گذشته طی یک سفر وارد کابل شد و با معین وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این ملاقات محمود عوف معین وزارت امور خارجه مصر ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان روی روابط همه جانبه کشور مصر و افغانستان تاکید کردند.

در این ملاقات طرفین روی موضوعات مختلف از جمله اوضاع و حالات جاری در مصر، توسعه و گسترش مناسبات سیاسی و فرهنگی میان دوکشور، جلب سرمایه گذاری ها، افزایش بورسیه های تحصیلی در دانشگاه الازهر برای دانشجویان افغان گفت وگو کردند.

همچنین دو طرف، ابراز علاقمندی در رابطه به برگزاری اولین دور اجلاس مشورت های سیاسی میان دوکشور و تاکید روی برگزاری اجلاس کمیسیون همکاری ها میان افغانستان و مصر و همچنان مشکل زمین ملکیت مصر در کابل، بحث و تبادل نظر نمودند.

معین سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ارتباط با اوضاع و حالات جاری در مصرگفت: امیدواریم فضای تفاهم میان احزاب سیاسی در مصر جهت عبور از این مرحله حساس و تاریخی ایجاد گردد و مردم این کشور بتوانند بادرنظرداشت تاریخ پربار و غنی خویش راه حل سیاسی و مناسب را برای کشور شان دریابند.

او گفت: مردم افغانستان از تلاشهای بین المللی در راستای حل مسالمت آمیز بحران در مصر حمایت می نماید و منحیث یک کشور رنجدیده از جنگ و بی ثباتی، خواهان برگشت هرچه زود تر امنیت و ثبات در جمهوری مصر می باشد”.

با این حال محمود عوف معین وزارت امورخارجه مصر ضمن ابراز قدردانی از موقف افغانستان در قبال اوضاع و حالات جاری در مصر، ابراز امیدواری کرد که بزودی جناح های درگیر در این کشور بتوانند ازطریق تفاهم، به مشکلات داخلی شان رسیده گی کرده و نظامی را ایجاد کنند که مورد قبول همه مصریان باشد.

این ملاقات در مقر وزارت امور خارجه کشور در کابل صورت گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *