بازگشت ۲۴۰ هزار مهاجر از پاکستان به افغانستان

خبرگزاری خاورمیانه

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده است که از سال ۲۰۰۱ تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار نفر از پناهجویان افغانستان فاقد مدارک قانونی از پاکستان به افغانستان برگشته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در گزارش تازه این سازمان آمده که جمعی از این پناهجویان و مهاجران به صورت داوطلبانه و شماری نیز به صورت اجباری به افغانستان برگشته اند.

در گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، شماری از برگشت کننده گان که بعد از یک دهه در پاکستان زنده گی کرده بودند اظهار داشتند که دیگر شرایط زنده گی برای آنها در این کشور فراهم نبوده و ناچار شده اند به افغانستان برگردند.

شماری از برگشت کننده گان نیز ادعا کرده اند که پس از ۲۰ سال اقامت در کراچی پاکستان، از سوی پولیس بازداشت شده و از این کشور اخراج شده اند.

افغانستان از جمله کشورهایی است که به دلیل ناامنی، فقر و بیکاری شمار زیادی از شهروندان آن که میزان آنها به ۷ میلیون می رسد کشور را ترک کرده مهاجر شده اند که از این میزان، بخش عمده ای از آنها در دو کشور ایران و پاکستان حضور دارند.

مهاجرت یکی از پدیده هایی است که در دو سال گذشته شمار زیادی از شهروندان به ویژه جوانان افغانستان، کشور را ترک کرده و دل به راه های پر خطر اروپا بسته اند که شماری در این مسیر قربانی داده اند و بخشی از آنها نیز در حال حاضر در شرایط سختی در کمپ ها زنده گی می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *